Behöver verkligen er hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

EddyMe
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 maj 2019, 14:21

Behöver verkligen er hjälp!

Inlägg av EddyMe »

Hej på er

Jag har en PGO G-Max som har bråkat med mig ganska länge nu.

1. Mycket svåstartad när den är kall. När den väl hoppar igång så går den väldigt lågt på tomgången och vill gärna dö, rör jag gasen så är det kört. När den väl lyckas vara igång en stund och blir varm efter en åktur så har den normal tomgång och startar lätt.

2. Tömmer ett nytt och fulladdat batteri på 1 timme. Laddar inte av någon anledning??

3. Elstarten funkar 3 gånger av 10. De övriga 7 gångerna så låter det som en ringklocka när man trycker på startknappen, plingar bara till.

Hoppas på tips/hjälp var jag ska börja. Har bytt tändstift, luftfilter och gjort rent förgasaren samt munstycken. Ingen skillnad dock.
EddyMe
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 maj 2019, 14:21

Inlägg av EddyMe »

Jag hade ett bra svar här som nu är borta. Kommer tyvärr inte ihåg vem det var som svarade men vill gärna ha svaret tillbaka 🙂
MrKymco
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 oktober 2021, 16:46
Ort: Sundsvall

Inlägg av MrKymco »

Hej på nr 1 svarar jag.
Får du ett svar på detta meddela mig. Jag har precis samma fel på min Kymco Agillity Race 50. 2007.

På nr2. vet tyvärr inte.

På nr3. Hade liknande problem.
Det visade sig att jag hade oxider på kontakt ytan på start knappen. Vet inte hur det ser ut på din moped. Men jag kunde skruva isär start knappen och skrapa bort oxider och skit ifrån kontaktytorna. Funkar kanon nu för mig. Värt att kolla.
mvh Peter
Kymco Agillity 50 Sport
Skriv svar