Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/twostrokerider.se/forum/includes/template.php(127) : eval()'d code:1) in /var/www/twostrokerider.se/forum/includes/page_header.php on line 150

Skapa nytt ämne  Svara på ämnet
 Sherco hrd (AM6) hjälp! « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
bombaklut
InläggPostat: ons maj 13, 2020 7:01 pm    Rubrik: Sherco hrd (AM6) hjälp! Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 27 juni 2017
Pictures: 0

Har just fått en sherco hrd i ett byte, den startar lätt, går bra på tomgång och svarar bra på gasen Utan växel i. Men när jag ska köra iväg så går den bara bra väldigt kort å för nästan om jag inte släpper av på gasen. Misstänker att bränsleflödet är boven i dramat.
Men har lite andra frågor kring övrig setup! De sitter ett urpluggar original rör på och en 12 mm dellorto phbg med 78 i huvudmunstycke, någon typ av sport luftfilter.
Vad är rimligt för storlek på fögg och munstycke (ca) när man kör urpluggat?

Tanken är att ha den som lek p bus moppe på landet och förhoppningsvis kunna köra lite i skogen. Jag behöver alltså bra bottendrag och topphastighet räcker med 50-60kmh!

Någon som har tips på vad jag behöver göra för att få en stark karaktär.
Lite slantar kan jag lägga men är inte intresserad av att byta vev å hela rubbet om de inte är ett måste.

Mycket tacksam för tips
neos 2t -02
rm 250
yz 125
beluga 80
sr 500
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Sida 1 av 1

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet