Nu när jag är förbi moppeåldern..

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Nu när jag är förbi moppeåldern..

Inlägg av Arkstar »

.. så har även jag förflyttat mig till större leksaker att leka med! :)
Blev inspirerad av Oliwer (2stroke) här på forumet att göra egen tråd på bilar som jag ägt! Klicka här för att se Oliwers bilar!

Hojta till om det är något ni undrar eller vill ha bilder på. Listan kommer givetvis uppdateras i framtiden om intresset fortfarande finns kvar!

2018-05 - Nuvarande
BMW 120d 184hk/380Nm -15 (Nuvarande effekt 231hk/460Nm)
Estoril blå. Utrustad med följande: M-Sport ut och invändigt, Tonade rutor, Harman/Kardon Ljudsystem, M-Adaptive Suspension, Rattvärmare, Sportautomatlåda med paddlar, Taklucka, Adaptiva strålkastare, Helljusassistent, El-stolar med minne, PDC, Utökat instrumentkluster, Motor & kupévärmare, Bluetooth, ConnectedDrive, SOS-Alarm, Alcantara inredning m.m. Har säkert glömt något, tror jag fick det mesta.

Min fjärde och nuvarande bil men även den bästa bil jag någonsin haft!
Komfort som är riktigt bra i den typ av bil med sportfjädring men samtidigt riktigt snål. Rekordet är 110 mil på en tank som rymmer 52l samt en blandad körning på 0.5l/milen. rekordet är 0.4 liter milen som bäst. Sjukt bra utrustad. Motorn är optimerad hos Svwat-Tuning i Norrköping och siffrorna landade på 231 hk och 460Nm och gör 0-100 på under 6 sekunder, samt har borttagen fartspärr. Det som är fixat med bilen just nu är Axe CS Hyperblack fälgar, tonade rutor samt optimering.
Det som kommer fixas härnäst är backkamera, navigation, omlackering av front, omlackering av fälgar, sänkning, toning av framlyktor och framrutor, wiper delete, Xhp optimering av växellåda för snabbare växlingar. Mer kommer.

Bild
Bild

2016-07 - 2018-05
Audi A4 1.8 TFSI 160hk/250Nm -09
Vit, Utrustad med bluetooth handsfree, 19" RS6 fälgar, 16" vinter, PDC, Automatisk klimatanläggning, Proline, Sportpaket osv. Aktiverat lite småtillval i VCDS.

Min tredje bil!
Helt ok komfort, går att köra riktigt snålt med om man vill, som bäst har jag kommit 0.6 motorväg i marschfart i 110-112. 0.7 Om man ligger i 130-140.
Eftermonterat led invändigt, led i regskylt, led i dimljus.

Bild
Bild

2016-06 - 2016-07
BMW 320i E90 150hk/200Nm -05
Min andra bil!
Safirsvart, Komfortpaket, Automatisk klimatanläggning, PDC, 19" Sommarfälgar, 16" vinterfälgar.
Helt ok förbrukning. 0.62 på landsväg som bäst.
Komfortsäten gör det behagligt att köra, dock alldeles för klen för min smak. Kan aldrig tänka mig att äga en 320 igen dock, minst 325.
Eftermonterat coils fram, led i regskylt, svart grill.

Bild
Bild

2015-05 - 2016 -05
BMW 318iA E46 143hk/200Nm -03
Min första bil!
Orient blå metallic, Sportpaket, BMW 18 style 74 (enda exemplaret av dessa fälgar i Sverige vad jag vet), 16" vinter.
Utrustad med M-paket utvändigt, Automatisk klimatanläggning,
Eftermonterat: Ledljusramp från Viklight med hela 9000 lumen, Bluetooth handsfree stereo med AUX, USB osv från Pioneer, GAS högtalare fram och bak samt GAS baslåda. Sänkfjädrar runtom, raka rör från mitten.
Helt ok komfort trots sportstolar, dock ganska törstig men älskar den iallafall :lol:

Bild
Senast redigerad av Arkstar den 3 december 2019, 13:20, redigerad totalt 11 gång.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Fin tråd, hör av dig till mig när det är dags att utöka listan på ägda bilar.. Du vet var jag finns ;)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Liten update om forumet fortfarande lever? :?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det är inte mycket aktivitet, men uppdatera gärna!
Årets Styrelsemedlem 2013
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

på tiden att du skaffar en hederlig D5 ;)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

DEA!! skrev:Det är inte mycket aktivitet, men uppdatera gärna!
här har det blivit lite rivjärn på fyra hjul med.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Skriv svar