Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 91, 92, 93
 Munstycke-Tråden Cross/SM/RR « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
myxoxe
InläggPostat: tis maj 24, 2016 8:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 15 november 2015
Inlägg: 41
Pictures: 0
Ort: Vallåkra

Aa, men hade urpluggat innan och har ökat med kanske 4 storlekar efter de.
Sedan rinner lite olja ur ljuddämparen trots jag bara blandar 2-2,5% med castrol olja.
Är de inte tecken att den får för mycket?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Matte.737
InläggPostat: sön okt 09, 2016 10:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 09 oktober 2016
Inlägg: 32
Pictures: 0

Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?

Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lucasosterberg
InläggPostat: mån okt 10, 2016 1:43 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 25 juli 2015
Inlägg: 211
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
Lucasosterberg's gallery
Ort: Götene

Matte.737 skrev:
Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?

Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.


Det där med att den drar iväg lite när du släpper lite på gasen är ett tecken på att munstycket är för litet, inte för stort.
_________________
Kolla in mitt Roxon projekt!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Matte.737
InläggPostat: mån okt 10, 2016 2:02 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 09 oktober 2016
Inlägg: 32
Pictures: 0

Lucasosterberg skrev:
Matte.737 skrev:
Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?

Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.


Det där med att den drar iväg lite när du släpper lite på gasen är ett tecken på att munstycket är för litet, inte för stort.


Men hur kommer det sig att tändstiftet är svart om munstycket är för litet?

Jag får inte riktigt ihop allting för vad jag har förstått så borde mitt tändstift vara lite vitt om munstycket var för litet, men mopeden har symptomen för ett för litet munstycke. Eller har jag fel?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lucasosterberg
InläggPostat: mån okt 10, 2016 8:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 25 juli 2015
Inlägg: 211
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
Lucasosterberg's gallery
Ort: Götene

Matte.737 skrev:
Lucasosterberg skrev:
Matte.737 skrev:
Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?

Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.


Det där med att den drar iväg lite när du släpper lite på gasen är ett tecken på att munstycket är för litet, inte för stort.


Men hur kommer det sig att tändstiftet är svart om munstycket är för litet?

Jag får inte riktigt ihop allting för vad jag har förstått så borde mitt tändstift vara lite vitt om munstycket var för litet, men mopeden har symptomen för ett för litet munstycke. Eller har jag fel?
Körde du först varm moppen, körde fullgas (gasen helt i bott) 500+ meter, vred på nyckeln samtidigt som du släppte gasen och bromsade så fort du kunde? Om du inte gjorde så så är det därför stiftet är svart. Annars vet jag inte, symptomen låter som för litet munstycke.
_________________
Kolla in mitt Roxon projekt!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Matte.737
InläggPostat: mån okt 10, 2016 8:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 09 oktober 2016
Inlägg: 32
Pictures: 0

Lucasosterberg skrev:
Matte.737 skrev:
Lucasosterberg skrev:
Matte.737 skrev:
Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?

Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.


Det där med att den drar iväg lite när du släpper lite på gasen är ett tecken på att munstycket är för litet, inte för stort.


Men hur kommer det sig att tändstiftet är svart om munstycket är för litet?

Jag får inte riktigt ihop allting för vad jag har förstått så borde mitt tändstift vara lite vitt om munstycket var för litet, men mopeden har symptomen för ett för litet munstycke. Eller har jag fel?
Körde du först varm moppen, körde fullgas (gasen helt i bott) 500+ meter, vred på nyckeln samtidigt som du släppte gasen och bromsade så fort du kunde? Om du inte gjorde så så är det därför stiftet är svart. Annars vet jag inte, symptomen låter som för litet munstycke.


Jag varmkörde moppen innan jag kollade stiftet och det vart ingen skillnad. Jag körde dock inte men jag vred fortfarande på gasen rätt bra när den låg i neutral och vred nyckeln som du sa. Måste jag verkligen ut och köra?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
schizo99
InläggPostat: tis jun 11, 2019 2:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 08 maj 2019
Inlägg: 3
Pictures: 0

Kan det stämma att en AM6 (Peugeot XPS) med 17.5 mm förgasare, pluggat grenrör och 50cc behöver 100+ i munstyckesstorlek?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 Sida 93 av 93

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet