Förgasarproblem eller vad????????

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Persingen
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 augusti 2018, 06:41
Ort: Lindesberg

Förgasarproblem eller vad????????

Inlägg av Persingen »

Förgasarproblem??

Behöver expert-hjälp med min 2-takt CPI Hussar 2002. Köpt som icke fungerande. Den fick inget bränsle så tog för givet att det inte var ett stort problem. Detta har jag åtgärdat; 1. Gjort rent tanken, 2. Bytt till en Ny vaccum-kran, 3. Ny 16mm (18mm om jag mäter) förgasare, 4. Nya slangar, 5. Nytt luftfilter.
Nu startar den om jag tar av hela luft-burken (sätter jag dit filtret igen så tvärstannar den). Om luftburken är helt borttaget så kan jag köra den och den går mycket bra - som det verkar tills bensinen i förgasaren tar slut och jag får nöta lite på starten så att den får i sig lite mer bränsle då går den 200 - 300 m igen. Detta är ju ett av problemen men varför stannar den så fort luftfiltret kommer på? Tilläggas skall att det kvittar vilken av förgasarna jag väljer den beter sig lika med båda förgasarna. Kan det ha något med munstyckena att göra? Jag har för mig att det stod 50 på ett eller kan det ha med flottör nivån att göra, hur kollar jag det i så fall? Själv har jag tummen mitt i näven så jag behöver hjälp med detta problem, hoppas att någon hygglig kunnig själ kan hjälpa mig.
Persingen
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Ja det är ett förgasar problem. Den får för mycket bensin vad jag kan tolka. för stort munstycke. det kan va därför den dör också, när den blir varm vill den ha mindre bensin, det är därför det finnns choke.
köp en munstyckessats och prova ett mindre ifrån den.

Blir det sämre med choken så stämmer min teori.
Skriv svar