Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ja, insugningsrör och reed-ventil känns högst relevanta vid den här typen av problem. Jag ska åka till garaget i helgen och prova att täta insugningsröret.Bonnen skrev:Hade bytt insuget och reed-ventil, har inte läst igenom hela denna bibel men har du har kollat så du har stark o fin gnista eller?
Som jag skrivit tidigare så har jag satt i ett större munstycke och det blev varken bättre eller sämre. Därefter borrade jag upp lågfartmunstycket till 1mm (jag vet, det är åt skogen för stort) och otroligt nog startar den fortfarande, men så vanligt dör direkt.Derbi_Pöjken skrev:Du har inte testat att bestycka om förgasaren?, låter som bränsle relaterat, lågfarts munstycket kanske för litet???
Ja, det har också varit inne på den senaste tiden.Bonnen skrev:Om gnistan e svag kan det ju vara så att den går bra tills tändstiftet blir blött och inte orkar tända
Tändstiftet är fuktigt och tändspolen är bytt.CrescentRaggaren skrev:Kolla att din gnista är fin, den ska vara blå/lila och stark. Är den åt gula hållet är det spänningsbortfall = byt tändspole i 99% av fallen. Gnistan KAN även se fin ut, sen försvinner den under belastning, och kommer tillbaka sen igen. Då är tändspolen också med stor sannolikhet skrot.
Är inte gnistan problemet skulle jag prova att hålla full gas, spraya in startgas eller bromsrengöring genom förgasaren, och se om den går bättre då. Om den håller igång sig på startgas får den helt enkelt inte bränsle till förbränningskammaren. Passa dig dock med startgas, ingen smörjning i cylindern med det.
En till fråga också; när den har slocknat, har du provat skruva av tändstiftet och kolla om det är blött eller torrt? det kan tala om en hel del faktiskt.
Lycka till!
//Viktor