Köpa ny klass2 moppe, vilken ska jag välja?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 20 oktober 2014, 14:40
Ort: Kungsbacka

Köpa ny klass2 moppe, vilken ska jag välja?

Inlägg av Jeffan98 »

Hejsan! Det var ett bra tag sen jag var här senast så hoppas tråden ligger rätt (har läst reglerna extra för säkerhetsskull)

Har bestämt mig föratt köpa en sprillans ny klass 2 moppe men jag vet inte vilken jag vill ha. Som det ser ut nu så lutar det mest åt nån som går på el men en bensinare är inte heller omöjligt. De enda kraven jag har är att de ska vara klass 2 och ha möjlighet till ganska mycket packutrymme och att priset ska ligga mellan 20000 och 30000 kronor, jag vill ju ha bästa möjliga kvalitet för priset!

Det lutar som sagt mest åt nån elmoppe då elen inte kostar nåt för i princip plus att jag bara ska från A till B och det är inga långa sträckor ca 16km som mest varje dag året runt i alla väder.

Så bomba gärna med förslag och var man kan skaffa dem i Göteborg/Kungsbacka/Varbergsområdet :D

Hoppas att jag inte skrev onödigt mycket haha

Tack på förhand :)
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

Varför klass 2, klass 1 känns som ett bättre alternativ i nästan alla kategorier.
Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 20 oktober 2014, 14:40
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Jeffan98 »

Bonnen skrev:Varför klass 2, klass 1 känns som ett bättre alternativ i nästan alla kategorier.
Jovisst jag håller med dig men får inte göra de av medicinska skäl.
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

Jaha, aaja hade jag vart du hade jag gått in på blocket sökt efter: klass 2, kategori: Mopeder och a-traktor, Hela Sverige, Företag. Så borde du få upp de flesta nya mopeder som säljs och leta upp en modell som du fastnar för.

Ingen bra koll på klass 2 men känns som om PGO och Viarelli kan tänkas gö hyfsade klass 2 moppar, annars är det ju aldrig dumt att svänga förbi/Ringa Honda mc center i Göteborg typ
Skriv svar