Motor Amica mopedbil

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

saav
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 augusti 2009, 21:51
Ort: Åmål

Motor Amica mopedbil

Inlägg av saav »

Hej,

Nån som vet vad de sitter för motor på en Amica mopedbil? Eller vilka motorer som passar att sätta dit?

Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Re: Motor Amica mopedbil

Inlägg av nippertippan »

saav skrev:Hej,

Nån som vet vad de sitter för motor på en Amica mopedbil? Eller vilka motorer som passar att sätta dit?

Bild
Är det inte en minarelli? jag har för mig att jag sett den informationen nånstans i alla fall.
Forumets nippertippa! Puss på er!
saav
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 augusti 2009, 21:51
Ort: Åmål

Re: Motor Amica mopedbil

Inlägg av saav »

Skåningens-handelsbod skrev: Är det inte en minarelli? jag har för mig att jag sett den informationen nånstans i alla fall.
Jo ja har också sett/hört detta, så de jag undrar e ju om de går att sätta dit en annan scootermotor, för det brukar väl gå att sätta dit andra scootermotorer utan större ingrepp på scootrar, alltså en av annat märke osv, så tänkte om det alltså e en vanlig scootermotor som går att ersätta me en motor från nån scootermoped eller om de e nån speciell sak.
idcras
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 4 juli 2010, 14:52
Ort: rövstånga

Inlägg av idcras »

alla påstår i alla fal att amica har samma motorer som i ape men det har dom inte visa delar kanske passar har inte provat men drivningen är helt olika på dom två så det går inte få i en ape mor i dom.....
men d motorn i amica ut som motorena på dom flesta eu skotrar så det borde inte va så svårt och få tag i nån likvärdig motor som passar i dom man kan sätta i men då får man nog ta drivaxeln från amica motorn för i eu skotrarna har kugg där i stället skiva eller vad det nu heter...
men vet ej om det går och ta bort driv axslarna har inte provat ännu
Användarens profilbild
FläsketBrinner
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 6 januari 2010, 12:36
Ort: ekshärad

Inlägg av FläsketBrinner »

det är en piaggio scooter motor om jag fattat rätt.
var själv och köpte en idag, har du en aning om vart det finns reservdelar?
A clean house is a sign of a wasted life

Go Green!
idcras
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 4 juli 2010, 14:52
Ort: rövstånga

Inlägg av idcras »

FläsketBrinner

tja ja delar är inte det lättaste och få tag i till desa modeller
inte många som säljer delar till dom i sverige
jag hade kontakt med Mohlins Cykel & Motor dom kunde fixa lite delar till amica men vet inte exsakt vilka delar dom har ... så kontakta dom och hör med dom hur mycket dom kan hjälpa dig
du kan kontakta dom på epost
info@mohlins.se

hopas du får tag i dom delarna du behöver
Användarens profilbild
FläsketBrinner
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 6 januari 2010, 12:36
Ort: ekshärad

Inlägg av FläsketBrinner »

tackar
A clean house is a sign of a wasted life

Go Green!
idcras
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 4 juli 2010, 14:52
Ort: rövstånga

Inlägg av idcras »

FläsketBrinner tja ja den är finare än min i allafal min har tidigare ägare vurpat med så den är ganska sunder repad
men lite lack jobb gör inget fick man en ursäkt och lackera bilen finare än original lacken fast vet inte ännu vilken färg det blir....
såg på bilderna att det är en annan typ av motor i din alltså värka det inte va original motor i min i med den är så stor så den sitter vinklad uppåt för och få plats... men jag får ej i gång min motor jag får gnista och har köpt en annan förgasare för det saknades delar på förgasaren som satt i. om inte det hjälper så har jag slut på ide på vad felet är har gått i genom allt som har med täningen och göra mopedmotorer är inte min starka sida..
jag borde med slänga upp bilder på min men vill vänta med det tills den är om om lackerad men det lär nog dröja i med jag hela tiden får köpa grejer till motorn... så jag vet inte ens om jag får i gång min motor käns som ett dött lopp nu i allafal... sen sitter det nån vajer in i motorn som jag ej vet vart den ska sitta eller vad den gör.... sorry jag skrev så mycket ha det gött
Användarens profilbild
FläsketBrinner
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 6 januari 2010, 12:36
Ort: ekshärad

Inlägg av FläsketBrinner »

idcras skrev:FläsketBrinner tja ja den är finare än min i allafal min har tidigare ägare vurpat med så den är ganska sunder repad
men lite lack jobb gör inget fick man en ursäkt och lackera bilen finare än original lacken fast vet inte ännu vilken färg det blir....
såg på bilderna att det är en annan typ av motor i din alltså värka det inte va original motor i min i med den är så stor så den sitter vinklad uppåt för och få plats... men jag får ej i gång min motor jag får gnista och har köpt en annan förgasare för det saknades delar på förgasaren som satt i. om inte det hjälper så har jag slut på ide på vad felet är har gått i genom allt som har med täningen och göra mopedmotorer är inte min starka sida..
jag borde med slänga upp bilder på min men vill vänta med det tills den är om om lackerad men det lär nog dröja i med jag hela tiden får köpa grejer till motorn... så jag vet inte ens om jag får i gång min motor käns som ett dött lopp nu i allafal... sen sitter det nån vajer in i motorn som jag ej vet vart den ska sitta eller vad den gör.... sorry jag skrev så mycket ha det gött
jonas.andersson_@hotmail.com så ska vi nog lösa det :wink:
A clean house is a sign of a wasted life

Go Green!
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

SV: Amica mopedbil

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Jag Har Också En Samma Likadan Amica A50 Mopedbil Som Er
Men Min Egen Nuvarande Amica Den Startar Och Fungerar inte Som Den Ska Göra Längre ingen Batteri Lampan Och ingen Lysen Fungerar ingenting Alls Jag Själv Tror Att Det Är Eller Kan Kanse Vara Statorn Tändplattan Generatorn Som Behöver Bytas Jag Har Köpt Ny Start Motor Ny Tändbox Cdi Ny Regulator Likriktare Jag Har Bara Bytt Till Nya 8A Säkringar Även Batteriet Är Ett Nytt Batteri Finns 60 AH Men Gnistor Finns Det Gnistrar Och Gnistor Kommer Från Batteri Kablarna Läckström Eller Att Min Amica A50 Mopedbil Den Drar Tjuvström När Jag Försöker Montera in Nya Batteriet Till Min Amica Vad Kan Jag Göra Själv Och Vad Behöver Jag Göra För Att Laga Allt Detta Snälla Hjälp Mej Någån Med Att Få Fart På Min Nu Varande Amica A50 Hälsningar Robin :cry: [/youtube][/url]
Skriv svar