Risken att trimma

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Risken att trimma

Inlägg av Bonnen »

Ja, nu e det så att jag funderar på att skaffa enox. Och då funderar jag på vad chansen att bli tagen av polisen är om jag kör lagligt istortsett såfort det finns bilar i närheten. Bor själv på landet så där e ingen fara men skolan ligger i stan. Moppen ser helt orginal ut men skaffar jag enox så kan man ju se på t.ex ljuddämparn att nåt inte stämmer. Hur stor e chansen att polisen får för sig att jaga efter en om man kör lagligt?
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Kör med regg om du tänker stanna för dom och kör utan om du inte har planerat stanna. Dom kan ju stanna dig bara för rutinkontroll eller för dom är misstänksam om mopeden. Man kan ju bara chansa så länge dom int sett dig köra för fort så brukar det oftast vara lugnt. Om dom provar den och den går för fort MEN du har ej kört för fort så TROR jag att dom inte får ta kortet utan bara ta trimmet och ge böter. Jag tar själv alltid risken att köra ifrån dom har gått bra de senaste gångerna men man kan aldrig vara säker på att man lyckas. Kör bara inte som en idiot.
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

så, så långe som jag kör lungt och försiktigt borde det inta va nån större risk
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Jag kör urpluggat originalrör och moppen ser helt original ut (förutom att sidokåpor och kylarvingar är av) och än så länge har polisen skitit i mig. Kör lagligt, använder blinkers och håller mig på 50kmh eller så i stan.
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

mojoxom skrev:Kör med regg om du tänker stanna för dom och kör utan om du inte har planerat stanna. Dom kan ju stanna dig bara för rutinkontroll eller för dom är misstänksam om mopeden. Man kan ju bara chansa så länge dom int sett dig köra för fort så brukar det oftast vara lugnt. Om dom provar den och den går för fort MEN du har ej kört för fort så TROR jag att dom inte får ta kortet utan bara ta trimmet och ge böter. Jag tar själv alltid risken att köra ifrån dom har gått bra de senaste gångerna men man kan aldrig vara säker på att man lyckas. Kör bara inte som en idiot.
Dom kommer defentivt ta kortet om han har urpluggat trimrör oavsett om han kör 30km/h eller 70km/h
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Mullemeck1337rieju skrev:
mojoxom skrev:Kör med regg om du tänker stanna för dom och kör utan om du inte har planerat stanna. Dom kan ju stanna dig bara för rutinkontroll eller för dom är misstänksam om mopeden. Man kan ju bara chansa så länge dom int sett dig köra för fort så brukar det oftast vara lugnt. Om dom provar den och den går för fort MEN du har ej kört för fort så TROR jag att dom inte får ta kortet utan bara ta trimmet och ge böter. Jag tar själv alltid risken att köra ifrån dom har gått bra de senaste gångerna men man kan aldrig vara säker på att man lyckas. Kör bara inte som en idiot.
Dom kommer defentivt ta kortet om han har urpluggat trimrör oavsett om han kör 30km/h eller 70km/h
Tror inte dom tar kortet
Med atraktor så tar dom inte kortet förrns du kört för fort
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

mojoxom skrev:
Mullemeck1337rieju skrev:
mojoxom skrev:Kör med regg om du tänker stanna för dom och kör utan om du inte har planerat stanna. Dom kan ju stanna dig bara för rutinkontroll eller för dom är misstänksam om mopeden. Man kan ju bara chansa så länge dom int sett dig köra för fort så brukar det oftast vara lugnt. Om dom provar den och den går för fort MEN du har ej kört för fort så TROR jag att dom inte får ta kortet utan bara ta trimmet och ge böter. Jag tar själv alltid risken att köra ifrån dom har gått bra de senaste gångerna men man kan aldrig vara säker på att man lyckas. Kör bara inte som en idiot.
Dom kommer defentivt ta kortet om han har urpluggat trimrör oavsett om han kör 30km/h eller 70km/h
Tror inte dom tar kortet
Med atraktor så tar dom inte kortet förrns du kört för fort
Kan du länka källa på det? Det låter alldeles orimligt att de inte skulle ta ditt kort.
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

Kortet kan dom dom nog ta oavsett dom sett dig åka snabbt eller inte såvida att du inte kan bevisa att du precis köpt den och inte visste den va trimmad.
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Mullemeck1337rieju skrev:
mojoxom skrev:
Mullemeck1337rieju skrev: Dom kommer defentivt ta kortet om han har urpluggat trimrör oavsett om han kör 30km/h eller 70km/h
Tror inte dom tar kortet
Med atraktor så tar dom inte kortet förrns du kört för fort
Kan du länka källa på det? Det låter alldeles orimligt att de inte skulle ta ditt kort.
1. Vad händer exakt om man kör trimmad EU-moped?
2. Vad händer om man kör trimmad EU-moped fast man kör i 45km/h?
Svar:
1. Rapport olovlig körning. Det blir böter 900 – 1200:- om man är hemmavarande (bor hemma hos föräldrarna) barn utan inkomst.
Flygande besiktning (= Fullständig registreringsbesiktning på Svensk bilprovning inom en månad)
2. Det blir samma som på fråga 1. Är mopeden trimmad är det en MC oavsett om man kör i 45 km/h eller så fort den går.

http://www.twostrokerider.se/fragor-til ... isen-juni/

Typ
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Skriv svar