Huvudmunstycke t Slider med 4,5g vikter o dragen v-ring

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Huvudmunstycke t Slider med 4,5g vikter o dragen v-ring

Inlägg av olle12345 »

Tjena har en silder 2016 med dragen v-ring och 4,5g grams vikter, hur många storlekar borde jag gå upp i huvudmunstycke för att få bensinmängden kompatibel med min setup?? orginal ligger på storlek 84 (6mm).

Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Har du bara dragit v-ringen och bytt vikter så behöver du inte byta munstycke.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Inlägg av olle12345 »

Jo vet folk som gjort det, behöver gasa för att hålla min vid liv samt att den skriker efter luft när man kör med den, har väldigt lång tomgång och går bara i typ 56
olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Inlägg av olle12345 »

Dålig gasrespons osv
olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Inlägg av olle12345 »

TheAndersson skrev:Har du bara dragit v-ringen och bytt vikter så behöver du inte byta munstycke.
Jo vet folk som gjort det, behöver gasa för att hålla min vid liv samt att den skriker efter luft när man kör med den, har väldigt lång tomgång, dålig gasrespons osv och går bara i typ 56
Skriv svar