Leovince TT eller Zx?

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Leovince TT eller Zx?

Inlägg av olle12345 »

Tjena, ska köpa ett effektrör och undrar vilket rör som är bäst, tt eller zx? Har läst runt och alla säger att zx är mycket bättre än tt men jag tror inte att det kan vara så stor skillnad. Har planer på att köpa Leovince TT Black edition.

Tacksam för svar
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Utifrån dessa två så ZX.

TT låter bara riktigt högt och är rena snutmagneten.
TT får du bra fart upp till 15-30 sedan så låter den bara och ger knappt någon effekt ökning utan bara varvar högt.

ZX däremot låter mindre men har bättre bottendrag jämfört med TT som har all sin effekt i b ottenvridet. ZX går jämt upp till 40-60 innan de tappar effekt och bara varvar.

Längesen jag sysslade med moppar men vet inte om säljs fortfarande, som budget rör rekommenderar jag Stage 6 Pro Replica alternativt Yasuni Z.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
olle12345
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 november 2017, 10:28

Inlägg av olle12345 »

Arkstar skrev:Utifrån dessa två så ZX.

TT låter bara riktigt högt och är rena snutmagneten.
TT får du bra fart upp till 15-30 sedan så låter den bara och ger knappt någon effekt ökning utan bara varvar högt.

ZX däremot låter mindre men har bättre bottendrag jämfört med TT som har all sin effekt i b ottenvridet. ZX går jämt upp till 40-60 innan de tappar effekt och bara varvar.

Längesen jag sysslade med moppar men vet inte om säljs fortfarande, som budget rör rekommenderar jag Stage 6 Pro Replica alternativt Yasuni Z.
Tack för svaret!
Skriv svar