Hjälp Mig! - Yamaha Slider 2015

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

EmilHolgersson
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 november 2017, 14:38
Ort: Helsingborg

Hjälp Mig! - Yamaha Slider 2015

Inlägg av EmilHolgersson »

Jag har en slider naked som jag nyss köpt. Det är en årsmodell 2015, men det finns dock några saker som jag skulle vilja ändra på.

För det första skulle jag behöva tips på hur jag ska lacka om "motorkåpan" där bak, ni vet den silvriga saken där kemrämmen, V-ringen osv sitter innanför. Den har tappat färgen på vissa ställen på min slider, och jag skulle vilja lackera om det till svart istället. Men är det lönt? Hur ska jag göra? Ska jag lämna in den till någon kunnig så att hen kan göra det? isf vem? - Gärna runt Helsingborg dock.

Min andra fråga är om det är vanligt att "fästet" till framgaffeln rostar? - Om ni vet vad jag menar.......Och isf hur jag ska behandla den? - Kanske lämna in den till ngn kunnig som innan nämnt, gärna runt Helsingborg.

Det sista jag skulle vilja vet är om det på något sätt går att få tag på det "staget" som sitter på ett Slider Naked 2015 styre. Den som fäster hastighetsmätare och blinkers.

Hoppas att ni förstår vad jag menar, hjälp mig gärna!

Mvh Emil Holgersson
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Variatorkåpan tänker du på. Slipa ner med våtslippapper, avsluta med ett fint papper för att få det jämnt, få bort eventuella repor samt kvarvarande färg. När du är klar så kör du med sprayburk, håll en bit ifrån och kör tunna skift och undvik att färgen börjar rinna. Sen väntar du tills det är övermålningsbart och kör typ 3 lager totalt.

Rost kan du få bort genom att hälla Cola på och putsa med aluminiumfolie - believe it or not :D

Staget vet jag inte hur det ser ut, är det svetsat på styret eller fastskruvat? Kolla på twostroke under reservdelar om du hittar något, annars kan du tillverka ett eget om du har verktygen. Har du inte det så kan du göra en mall, gå till en verkstad och be lite snällt så ska de nog hjälpa dig.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar