Derbi Senda Stuntdrevning

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Bakslang4lajf
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 oktober 2017, 21:05

Derbi Senda Stuntdrevning

Inlägg av Bakslang4lajf »

Jo som rubriker lyder, jag söker bästa tips på drevningskombon vid stuntning på ettan och sedan tvåan, vill alltså ligga på ettan och sen kunna växla eller helt enkelt få upp den på tvåan. Går det? Har försökt men det går inte (för mig) att få upp den något alls, den dör typ innan den kommit halvvägs upp på tvåan.
Dreven jag har hemma är:
Fram: 12 och 13
Bak: 48, 58 och 65
Vad är bäst om jag ska köra raka och ganska snabba wheelies?
Setup: Metrakit thrower rör, 13:58 drev och får upp den på ettan nu utan större problem. Större munstycke och tagit bort luftstrypningen.
Ge tips :D :lol:
Skrrt Skrrt
Användarens profilbild
990224
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 7 februari 2015, 23:56
Kontakt:

Inlägg av 990224 »

Jag körde 14-53 innan med original rör och kunde också bara komma upp på ettan men han gick så segt så han nästan dog direkt!

Idag kör jag med 11 - 60 drevning och han toppar runt 60-65, kanske till och med 70 om jag pressar han fullt.

Stegrar vanligtvis på trean för längre wheelies, tvåan för korta och ettan för cirklar. Kan även få upp han på fyran hyfsat enkelt och har lyckats få upp han på femman två gånger.

I treans växel drar jag lätt ifrån min flickvän och hennes moppe toppar 45 och i fyran kan jag nog komma upp i 50 - 55 km/h så skulle säga att 11-60 är riktigt bra drevning!

Hur fort toppar din moppe?
Drop A Gear And Disappear!
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Nu är inte jag något proffs på wheelies men själv kör jag med metrakit och har 10-52 och får upp den på 3an med en jävla kraft. Så i ditt fall skulle jag nog valt 13-65 och med rätt teknik så får du säkert upp den på 2an :) Glöm inte att trycka ner gafflarna och sitta långt bak!
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Skriv svar