Fråga om CDI/ECU

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Fråga om CDI/ECU

Inlägg av TheThrasher »

Tjena! Har nu fixat till min Motorhispania RYZ och den toppar ca 60 med gps utan plugg. Min CDI/ECU stryper den och jag vill möjligtvis köpa en ostrypt CDI men jag vet helt ärligt inte om det är en CDI eller ECU jag har. Det ända jag hittar om denna CDI/ECU är på finska. Det är en EFI Technology och mer vet jag inte. Verkar som att vissa Rieju MRT har denna CDI/ECU med. Den verkar iofs rätt lätt att borra i men vill kolla om det går att köpa något ostrypt först. Bild på CDI/ECU:n (inte min bild, tagen från google)
Bild

Här är även en video på nån som borrar CDI/ECU:n
https://youtu.be/AiRz6-REySU

Kan jag köpa en billig ostrypt CDI och byta till eller måste jag borra och i så fall, någon som vet om det är lätt att göra på denna CDI/ECU?
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Verkar som att jag har en ECU då det finns en massa kontakter. Dock är det inte sladdar till alla kontaker. Grejen är att jag har inte massa sensorer elr något. Helt vanlig förgasare utan någon el kopplad till sig.

Bild

Bild

Bild

Bild
Mr-Knasen
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 oktober 2017, 11:55

Inlägg av Mr-Knasen »

Rieju MRT har ingen CDI, likadant med Riejus power up modeller.
Du skulle ju kunna borra bort den som dom gjorde på videon, har du kollat på twostroke om det finns någon ostrypt ECU annars är det bara till att ta fram borren, be till gud och hoppas på det bästa.
Tvuhjuliga maskiner är som droger, efter man provat första gången så kan man inte sluta!
----------------------------------------------------------------------------------
Yamaha PW50 1995.
Honda CR 125 2002.
KTM 450 EXC 2008.
Kawasaki Ninja ZX6R 1996.
Derbi Senda Xtreme 2014.
Skriv svar