Trim ny 4 takt

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

W0zA
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 mars 2016, 22:33

Trim ny 4 takt

Inlägg av W0zA »

Hej! Jag har en ny Yamaha aerox 2015 4-takt som jag nu tänkte trimma.
Vi testade att dra bort v-ringen som dessutom var väldigt liten och när vi väl testade att sätta tillbaka allt för att köra så kom den bara upp i 42-43 istället för 49. Betyder detta att själva Cdi boxen är strypt? Det sitter nämligen ingen avkännare i variator kåpan och därmed ingen ''Rosa'' sladd som leder till Cdi'n.
Hela tanken med att trimma var att dra v-ringen för att sedan köpa lättare vikter som skulle dra ner farten lite men ändå ge ett rätt okey axx.

-Vet att detta kanske inte är det bästa forumet för att fråga om just 4-taktare men hittar inget annat vettigt ställe att skriva på så admin får ju såklart ta bort posten om det är så!:)

Hjälp uppskattas till 100%
MVH
Erik:)
Mr-Knasen
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 oktober 2017, 11:55

Inlägg av Mr-Knasen »

Det brukar vara strypta CDI boxar på nya modeller men mitt tips är att du köper effektrör och sen drar v-ringen igen men är inte säker på om det finns en strypt CDI men det är bäst att inte klippa någon sladd för det är inte så bra om du klipper fel.
Tvuhjuliga maskiner är som droger, efter man provat första gången så kan man inte sluta!
----------------------------------------------------------------------------------
Yamaha PW50 1995.
Honda CR 125 2002.
KTM 450 EXC 2008.
Kawasaki Ninja ZX6R 1996.
Derbi Senda Xtreme 2014.
Skriv svar