Stunt tips Derbi

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

w.binett@gmail.com
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 oktober 2015, 22:12
Ort: Hudiksvall
Kontakt:

Stunt tips Derbi

Inlägg av w.binett@gmail.com »

Hej jag har en Derbi drd pro white 08 som inte har några pluggar bra blindtarmen. Den går 75 och har orginal drev vilket är 11-53. Jag skulle vilja börja lära mig att stunta och jag undrar vad ni tycker att jag ska göra med den? Vill inte byta till trimrör.
W.B
Ted Sandstedt
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 oktober 2016, 13:01

Inlägg av Ted Sandstedt »

Dreva: litet fram drev, stort bakdrev
w.binett@gmail.com
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 oktober 2015, 22:12
Ort: Hudiksvall
Kontakt:

Inlägg av w.binett@gmail.com »

[quote="Ted Sandstedt"] tack för svar har du nå tips på nån drevning?
W.B
Användarens profilbild
990224
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 7 februari 2015, 23:56
Kontakt:

Inlägg av 990224 »

vet jag är lite sen ute men du kanske fortfarande söker efter tips, om du har original avgasrör är det bra eftersom dem oftast är lågvarvade och då är det enklare o få han på bakan på låga varv, enligt mig roligare o köra på bak hjulet med låga varv, sen är det väl dreva du kan göra men tror inte det är nödvändigt när du ändå har 11-53, när jag körde 11-53 kunde jag få upp han på trean men det var tungt men kunde stegra flera meter sen drevade jag om han till 11-60 som jag har kvar nu och kan få upp han på femman men det är jävligt segt, brukar oftast stegra på trean och får upp den jävligt enkelt! om du vill ha riktigt roligt rekommenderar jag även 12:a och stunt broms!
Drop A Gear And Disappear!
Användarens profilbild
990224
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 7 februari 2015, 23:56
Kontakt:

Inlägg av 990224 »

vet jag är lite sen ute men du kanske fortfarande söker efter tips, om du har original avgasrör är det bra eftersom dem oftast är lågvarvade och då är det enklare o få han på bakan på låga varv, enligt mig roligare o köra på bak hjulet med låga varv, sen är det väl dreva du kan göra men tror inte det är nödvändigt när du ändå har 11-53, när jag körde 11-53 kunde jag få upp han på trean men det var tungt men kunde stegra flera meter sen drevade jag om han till 11-60 som jag har kvar nu och kan få upp han på femman men det är jävligt segt, brukar oftast stegra på trean och får upp den jävligt enkelt! om du vill ha riktigt roligt rekommenderar jag även 12:a och stunt broms!
Drop A Gear And Disappear!
Skriv svar