Munstycke-tråden - Scooter.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

redalex
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 mars 2016, 15:00

Inlägg av redalex »

Kölby skrev:Hur menar du med slocknar!!! böhar den till bara och dör då behöver du större Huvudmunstycket!!!
Tack för ditt svar.


Hur exakt låter en böhar? Är döv så det är svårt för mig att höra hur mopeden känns :), förklara gärna i texter om det är möjlig.

Jag menade att mopeden avstängdes när jag gav full gas i ca 10sek, motor,framlys och allt stängas av bara. Hackar inte ens, motor dör helt direkt bara.
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Det låter nästan som det är något el fel... Har dock haft ett liknande problem på Dt När den stod på Tomgång och man gasade till sten dog den bara...
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
redalex
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 mars 2016, 15:00

Inlägg av redalex »

Kölby skrev:Det låter nästan som det är något el fel... Har dock haft ett liknande problem på Dt När den stod på Tomgång och man gasade till sten dog den bara...
Hur löste du det problemet?

Jag tror fortfarande att huvudmunstycket är för stort, alltså att motorn får för mycket bensin vid full gas och ger upp. Vad tror ni om det.
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Löste sig av sig själv något konstigt vet inte vad det va faktiskt...
Testa att byt ner dig i Huvudmunstycke och se om den gör samma sak då också
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

skall man öka munstycke en gång eller varje gång,
ett exempel
jag har 0,62 orginal på min speedfight
byte / ta bort skorstenen, öka huvudmunstycke står det i guiden med 5-10,,
okej sätter dit 0,72
sedan sätter jag på trimmrör, då skall man öka 3-5.
skall jag då öka igen från 72 till 78 typ,,, eller fortfarande ha 76 :?:
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Du får testa dig fram dwt är svårt att svars på det i praktiken
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Cpt. Sneballe
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 maj 2016, 22:17
Ort: huddinge

Inlägg av Cpt. Sneballe »

Neos, polini 70cc sport, stage6 pro replica (urpluggat såklart) 19mm/18mm förgasare (nån kina kopia) malossi MHR multivar variator, 5g vikter, gul tryckis, vita kopplingsfjädrar

ALLT ÄR NYTT^

vad ska jag ha för munstycke!?!?!?
Do not fear, Sneballe is near!
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Cpt. Sneballe skrev:Neos, polini 70cc sport, stage6 pro replica (urpluggat såklart) 19mm/18mm förgasare (nån kina kopia) malossi MHR multivar variator, 5g vikter, gul tryckis, vita kopplingsfjädrar

ALLT ÄR NYTT^

vad ska jag ha för munstycke!?!?!?
Du måste testa dig fram.
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Alexander Spjuth
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 5 februari 2016, 18:34
Ort: Nacka

Inlägg av Alexander Spjuth »

Tjena jag lånar tråden lite, jag undrar vad jag ska ha för munstycke om jag har ett leovince zx rör \ tp rör (aerox 09)
Albin923
Elmoped
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 juli 2016, 11:19

Inlägg av Albin923 »

Hej Har en Masaru Classic/4-takt vill ta av pluggen i luftboxen och skruva av mässingskruven i förgasaren jag undrar vilken storlek på munstycket behöver jag då? Och hur snabbt kommer den ca gå
Tacksam för svar
Har för lite pengar så de blir en Masaru Classic
Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Inlägg av Logic »

Jag har en Yamaha Aerox -05 allt original förutom

Stage 6 Pro Replica Rör (Urpluggat)
Ostrypt luftbox
Motoforce CDI Ostrypt

När jag ger den fullt gas så tar det ungefär en sekund tills jag åker, efter det så funkar mopeden. Ser ut som att den inte går bra i lågt varv. Är det lågvarv munstycket som jag ska byta eller munstycket? Om det är de vilken storlek borde jag köpa?

Tack.
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

hej jag tänker smälla på med en 70cc airsal
har 21mm deloroto förgasare med naraku big valve v2 insug
stage 6 pro replika
boostbottle, och highflow luft filter
nu sitter 90 munstycke,
finns det någon gyllende regel på typ 5-10 storlekar när man byter cylinder?
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Albin923
Elmoped
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 juli 2016, 11:19

Inlägg av Albin923 »

dcp416 skrev:hej jag tänker smälla på med en 70cc airsal
har 21mm deloroto förgasare med naraku big valve v2 insug
stage 6 pro replika
boostbottle, och highflow luft filter
nu sitter 90 munstycke,
finns det någon gyllende regel på typ 5-10 storlekar när man byter cylinder?
att gå upp 10 till 15% i munstycke är bra :lol:
Har för lite pengar så de blir en Masaru Classic
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

Logic skrev:Jag har en Yamaha Aerox -05 allt original förutom

Stage 6 Pro Replica Rör (Urpluggat)
Ostrypt luftbox
Motoforce CDI Ostrypt

När jag ger den fullt gas så tar det ungefär en sekund tills jag åker, efter det så funkar mopeden. Ser ut som att den inte går bra i lågt varv. Är det lågvarv munstycket som jag ska byta eller munstycket? Om det är de vilken storlek borde jag köpa?

Tack.

låter lite som kopplingen/ fjädrarna ,, min tar ca2 sec för att åka iväg men jag har 6000rpm fjädrar och lättad kopling
men tvekar den menar du,, tex den dör lite när du gasar?,, testa att höja lite på tomgångsskruven på sidan av förgasaren
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Grabben132
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 7 september 2016, 21:15
Ort: Nacka

Inlägg av Grabben132 »

Peugeot Streetzone med Dellorto förgasare

Setup:
Leovince TT urpluggad
Str8 helix luftfilter
Hårda kopplingsfjädrar

Hur mycket måste jag gå upp i munstycke?
oliversjo
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 september 2017, 14:15

Inlägg av oliversjo »

tjena, har en aerox r 2016 med http://www.twostroke.se/product.asp?product=7644, gula kopplingsfjädrar samt 4,5 g vikter.

Undrar vad det är för originalmunstycken på en rox 2016 och vilket kit jag ska köpa

tack
Skriv svar