"Bromsar" på fullgas.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

"Bromsar" på fullgas.

Inlägg av Hult65 »

Hej! :D
Som rubriken säger så går min moppe skitdåligt på fullgas, känns som man trycker in bromsen lite grann. Den går bäst mellan 1/5 - 2/5 gas. Katalysatorn har pajat i röret så den sitter lös. Kan det vara den som krånglar eller kan det vara något annat?
Tacksam för alla svar :)
Matte.737
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 9 oktober 2016, 22:13

Inlägg av Matte.737 »

Kolla så den får rätt mängd soppa
Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Inlägg av Hult65 »

Bytte munstycke, så nu bröölar den inte. Men känns som det är en världens plugg i avgassytemet fortfarande.
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Du har en stryp CDi, köp en ostryp för typ 300kr på twostroke.se :) jag garanterat dig att det är cdi boxen, den är superlätt att instalera, bara att dra ur sladden och sätta i den nya;)

Hoppas jag var till nån hjälp
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Inlägg av Hult65 »

Mullemeck1337rieju skrev:Du har en stryp CDi, köp en ostryp för typ 300kr på twostroke.se :) jag garanterat dig att det är cdi boxen, den är superlätt att instalera, bara att dra ur sladden och sätta i den nya;)

Hoppas jag var till nån hjälp
Har redan bytt till en ostrypt cdi :/
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Har haft samma problem. Köpte ny förgasare på 21mm som gav mer (dellorto phbg) och nytt avgas (mkt) nu bränner den in i cdilåset vid 8000 varv som aldrig förut. Lättast är väl att bara att byta upp lite i munstycke men ifall du vill få det enkelt så köp en 19mm o problemet e löst. Då kan du köra samma munstycke som du har nu i stort sätt.
Skriv svar