Rieju MRT Ljuddämpare trasig?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

BunkJävel
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 september 2017, 22:48
Ort: Hudiksvall

Rieju MRT Ljuddämpare trasig?

Inlägg av BunkJävel »

Ja nu är det så att jag köpte en begagnad Mrt 09 som är i bra skick och riktigt fin. När jag först tittade på den tyckte jag att den var lite väl högljudd men tänkte inte vidare på det. Det slutade med att jag köpte den och jag är riktigt nöjd med den. Förutom att det låter som den är trimmad ut i helvete även fast den är helt orginal. Det smäller och låter vid ljuddämparen nåt så förjävligt. Så jag vet inte riktigt vad som är fel. Det enda jag kommer fram till är att ljuddämparmaterialet har blivit skadat eller brunnit bort. Problemet är att man inte kan byta ut det på orginal AM6 rör och ljuddämpare. Nån som vet nåt???
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det är inte så enkelt att du har en avgasläcka någonstans före ljuddämparen? Håll för slutröret på dämparen, är röret tätt överallt ska motorn stanna för att motorn inte blir av med avgaserna då, läcker det så kan du nog se och höra var då.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
BunkJävel
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 september 2017, 22:48
Ort: Hudiksvall

Inlägg av BunkJävel »

Jo jag har startat den ett par gånger och stått och lyssnat längs med röret och det låter som att allt ljud kommer ut ur ljuddämparens ende. Men jag ska testa det de du sa och se om det läcker ut nån avgas på fel ställe. :wink:
BunkJävel
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 september 2017, 22:48
Ort: Hudiksvall

Inlägg av BunkJävel »

Nu efter lite research har jag fått bättre insikt i problemet och jag tror nu snarare att de är förgasaren som är felinställd då moppen varvar konstigt.
Skriv svar