Bästa/snabbaste orginal moppen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Fritz
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 juli 2017, 17:27

Bästa/snabbaste orginal moppen?

Inlägg av Fritz »

Tjena! Snart dags för moppe så undrar vilken moppe som går snabbast orginal? Päronen vill inte att jag ska trimma så den går fortare men kan möjligen byta drev för accelerationen. Väldigt ny på moppe så all hjälp uppskattas :)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Re: Bästa/snabbaste orginal moppen?

Inlägg av Bullwinkle »

Fritz skrev:Tjena! Snart dags för moppe så undrar vilken moppe som går snabbast orginal? Päronen vill inte att jag ska trimma så den går fortare men kan möjligen byta drev för accelerationen. Väldigt ny på moppe så all hjälp uppskattas :)
fel ställe att skriva på.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Tjena och välkommen till forumet!
Du hade postat din tråd lite fel så flyttade den åt dig, men var vänlig tänk igenom var du postar i fortsättningen och läs gärna forumreglerna om du inte redan gjort det.

Som svar på frågan så går alla cirkus lika fort. Enligt lag får dom inte gå fortare än en viss hastighet men det kan ändå skilja några kilometer. Det brukar dock ligga rätt jämnt. Det kan även skilja i hastighet mellan två identiska mopeder.

Mitt råd är att du köper den moped du känner för helt enkelt :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Underskatta inte 4t, du skrattar hela vägen från macken, ofta något otroligt bränslesnåla, kört ner till 0,15 milen typ, bra drag och ett gott ljud. slipp slabba med 2t-olja, mm. Och det finns gott om effekt (och vrid) ifall päronen släpper greppet. Ofta är strypningarna barnsligt enkla att plocka bort.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Skriv svar