HasseEd skrev:Då har jag plockat av förgasaren och mätt och får det till ca 11,5 mm invändigt i insugningsröret. Inga tecken på att det någonsin suttit ngn plugg. Vet historian om mopeden(äldre farbror som ägare) och tror ingen någonsin rört motorn, har t.o.m. typintyget för mopeden
Hängde dit ett 66 munstycke igår och då gick den mycket bättre samt var mer lättstartad varm.
http://i.imgur.com/wOVNpF4.jpg
http://i.imgur.com/ByTD9z1.jpg
Hej, fick du någon ordning på inställningen. Jag har en likadan, från 1972 som jag inte heller kunde se någon plugg på i insuget, tror det var ca 11,5 mm var lite svårt att komma åt med skjutmåttet. Jag har bytt till 13-13 Dellorto förgasare på min och så bytte jag originaavgasröret mot ett Giannelli Original Power Avgas. Provade mig fram med lite olika munstycken igår och med 52 verkade den gå bäst, toppade ca 49 km/h, men problemet är att den inte vill gå på mindre gas när den blir varm.
Startar lätt och fint kall, och går på tomgång. Sen när jag kört en stund och den blivit varm så slutar den gå när jag saktar ner. För att få igång den måste jag trampa eller rulla nerför en backe med full gas då går den igång igen.
Skulle även byta rem och bakre remskivan, beställde ett paket med 80 mm skiva och rem. Dock var skivan som satt där redan 82 mm och remmen till paketet var för kort så det verkar skilja något mot nyare Ciao.