Trimrör går konstigt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

davster
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 juni 2017, 10:05

Trimrör går konstigt

Inlägg av davster »

Har en ny Derbi Senda xtreme 2017. Nu efter 100 mil service vill jag trimma. Jag satte på ett Metrakit thrower och ett 92 munstycke. Men då går mer slöare än innan på låga varv, men bättre på höga varv. Detta tycker jag är väldigt konstigt med tanke på att Metrakit thrower är ett lågvarvigt rör. Finns det något jag kan ha gjort fel eller kan justera?
Piaggio Ciao
teddylou
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 juni 2016, 22:57

Inlägg av teddylou »

Trimrör är oftast mer varvvilliga eller vad man ska säga än vad originalrör är.

Huvudmunstycket reglerar bensinflödet främst vid full gas så vidare inställning av förgasaren kanske behövs.
Om man säger
davster
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 juni 2017, 10:05

Inlägg av davster »

Glömde säga att jag inte pluggat ur röret utan borrat upp pluggen några millimeter, om det kanske gör att röret går konstigt? Kanske borde plugga ur helt istället?

Sen har jag original cdi Box också, men den ska väl inte påverka styrka på låga varv eller?
Piaggio Ciao
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Om man köper ett trimrör så varför inte ta bort pluggen helt?
Sen tror jag rörets effektkurva kommer innan cdin stryper så där tror jag jag att det är lugnt.

Ta bort pluggen helt o ställ in förgasaren så ska du nog se att de blir skillnad ;)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Inlägg av Hult65 »

Om den har för stort eller för litet munstycke så kan det ske att moppen går dåligt på låga varv
davster
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 juni 2017, 10:05

Inlägg av davster »

Drog pluggen helt och nu går den som fan :D
Men tack för alla svar, det har verkligen hjälpt!
Piaggio Ciao
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Samma för mig. Metrakit ÄR INTE LÅGVARVIGT!! Snarare tvärtom. Det har ett väldigt brett register. Kör strypt cdi me 21mm förgasare 0 105 i munstycke me dragen plugg i metrakit thrower. Dra pluggen. Då kommer det gå bättre. Min är också lite seg på låga varv men det är just för att det inte är LÅGVARVIGT. Enox är mer sådant o Leo Vince. vissa gianelli o yasuni är också låga. Fel rör isåfall
Skriv svar