Har en ny Derbi Senda xtreme 2017. Nu efter 100 mil service vill jag trimma. Jag satte på ett Metrakit thrower och ett 92 munstycke. Men då går mer slöare än innan på låga varv, men bättre på höga varv. Detta tycker jag är väldigt konstigt med tanke på att Metrakit thrower är ett lågvarvigt rör. Finns det något jag kan ha gjort fel eller kan justera?
Glömde säga att jag inte pluggat ur röret utan borrat upp pluggen några millimeter, om det kanske gör att röret går konstigt? Kanske borde plugga ur helt istället?
Sen har jag original cdi Box också, men den ska väl inte påverka styrka på låga varv eller?
Om man köper ett trimrör så varför inte ta bort pluggen helt?
Sen tror jag rörets effektkurva kommer innan cdin stryper så där tror jag jag att det är lugnt.
Ta bort pluggen helt o ställ in förgasaren så ska du nog se att de blir skillnad
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Samma för mig. Metrakit ÄR INTE LÅGVARVIGT!! Snarare tvärtom. Det har ett väldigt brett register. Kör strypt cdi me 21mm förgasare 0 105 i munstycke me dragen plugg i metrakit thrower. Dra pluggen. Då kommer det gå bättre. Min är också lite seg på låga varv men det är just för att det inte är LÅGVARVIGT. Enox är mer sådant o Leo Vince. vissa gianelli o yasuni är också låga. Fel rör isåfall