problem med 70 cc race setup

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mike123mdl
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 juli 2017, 22:48
Ort: Göteborg

problem med 70 cc race setup

Inlägg av Mike123mdl »

Hej tänkte kolla om det finns nån på tråden som kan hjälpa mig lite
Har en vivacity med följande setup.
Barikit 70cc (race)
Barikit 21mm pwk (race förgasare)
Nytt större insug och luftfilter.
Tecnigas trek avgassystem
Ostrypt cdi
Variator polini hi-speed med polini rem
Polini trim koppling
Stage6 bakre fläkt kåpa vid koppling
Motoforce bakre remskiva.
30% hårdare tryckfjäder
50% hårdare kopplingsfjädrar.

Har problem med att jag inte får den att gå snabbare än 65km/h och avvara inte bättre än original heller.
Ang förgasaren.
Förgasaren är med huvudmunstycke 100 och svarar bra på gas och har brunt tändstift. Måste dock ha luftskruven nästan fullt inskruvad för att den ska gå bra här så antar att mitt lågfartsmunstycke är för litet. Kommer jag kunna gå upp mer i huvudmunstycke och få in mer luft/bränsleblandning när jag går upp i lågfartsmunstycke och har skruven mer optimalt på 1.5 varv ute eller påverkar inte lagfarten W.o.t något?

Ang variatorn/drivning
Har hela tiden tyckt att det känns som jag inte fått ner effekten på
Remmen utan att det bara slirar. Har börjat med tryckfjäder 7% och Sen testat 15, och nu hamnat på 30% tryckfjäder.
Faktum är att först vid 30% så börja jag märka skillnad när jag byter variatorvikter. Innan har det bara känts som det varvat upp alldeles för fort och inte händer nått. Men även fast jag hittat vikterna bra nu på 7gram så vill den ändå inte gå snabbare än 65.

Har testat och testat men gått in i väggen nu med de kunskaper jag har så va tvungen att kolla med er i tråden om ni kan ha några tips.

Att tillägga är att det blev ett pyttelitet hål (som en por) i avgassystemet när jag tog bort strypningen som ska svetsas. Har inte fått gjort det än men inte tänkt att det kan påverka så mycket.
Att tillägga på variatorn är att den inte vill klättra riktigt hela vägen upp oavsett vad jag har för vikter/tryckfjäder. Har försökt kolla om det är något som hindrar remmen från att klättra hela vägen upp och kapat bort kritiska kanter/material i variatorblocket så remmen ska kunna gå fritt.

Riktigt tacksam för alla tankar idéer ni har och jag vet att detta inte är den lättaste setupen att justera in men ändå valt att köpa detta då jag tycker det är ett riktigt roligt projekt som jag typ blivit beroende av 😜

Jätte tacksam för alla tankar idéer.

Mvh Mikael
Låst