Koppling blir varm, blå kopplingsklocka

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

aderoxx
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 juni 2017, 20:02

Koppling blir varm, blå kopplingsklocka

Inlägg av aderoxx »

Tjena,

Har ett problem med min nybyggda Aerox. Setupen är 70cc, sportluftfilter, trimrör, 21mm dellorto förgasare.

Bytte sekundärdrevet till Stage6 sekundärdrev 15/39. RF blev ca 10,4.

Fick hem en Stage6 koppling (MKII) och monterade. Efter en lättare provkörning så blev kopplingen jättevarm och när man rullade mopeden när den var avstängd så var det svårare att rulla moppen fram och tillbaka.

När jag tog bort kopplingen så gick det att rulla fram moppen som vanligt.

Kopplingsklockan är blå, men inte på den yttre delen utan vid kylningshålen. Remmen blev lite skadad på sidorna vilket den inte var förut.

Är det någon som har något tips vad jag kan kolla efter för jag hittar inget på nätet.

Bilder kommer här:

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

För hårda kopplingsfjädrar så det slirar och blir varmt i kopplingen gissar jag att det är prova mjukare kopplingsfjädrar.
speedfight666
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 juni 2017, 22:47

Re: Koppling blir varm, blå kopplingsklocka

Inlägg av speedfight666 »

aderoxx skrev:Tjena,

Har ett problem med min nybyggda Aerox. Setupen är 70cc, sportluftfilter, trimrör, 21mm dellorto förgasare.

Bytte sekundärdrevet till Stage6 sekundärdrev 15/39. RF blev ca 10,4.

Fick hem en Stage6 koppling (MKII) och monterade. Efter en lättare provkörning så blev kopplingen jättevarm och när man rullade mopeden när den var avstängd så var det svårare att rulla moppen fram och tillbaka.

När jag tog bort kopplingen så gick det att rulla fram moppen som vanligt.

Kopplingsklockan är blå, men inte på den yttre delen utan vid kylningshålen. Remmen blev lite skadad på sidorna vilket den inte var förut.

Är det någon som har något tips vad jag kan kolla efter för jag hittar inget på nätet.

Bilder kommer här:

Bild

Bild

Bild

Stage6 - Koppling (MKII) 107mm
Stage6 - Kopplingsvikter (MKII)
Stage6 - Kopplingsskål (R/T) CNC 107 mm

till min speedfight 2
Skriv svar