Hej! Jag har jobbat med ett projekt under förra vintern med min Aerox. Jag hade min moped trimmad tidigare med en klenare 70cc. I det här fallet polini sport. Den gick hur fint som helst. Men jag tyckte inte att den tryckte eller presterade nog för min körstil, så jag bestämde mig helt enkelt för att ruska upp den.
Det som sitter på den:
- Malossi MHR Vevparti "12mm"
- Stage6 vevlager
- Stage6 Packboxar
- Stage6 R/T PWK förgasare (28mm)
- Hebo manston Pata Negra 70cc
- MHR Variator
- 3,5g variatorvikter
- Malossi Kevlar-rem
- Delta MHR koppling
- Malossi Tryckfjäder "Röd"
- Malossi kopplingsfjädrar "Svarta"
- MVT insug "24mm"
- Malossi Karbon Reeds
- Yasuni C21 Black Edition
- Stage6 E16 luftfilter
Då jag hade monterat ihop allt starta den utan problem. Gick som en klocka Men det var efter då jag började köra med den jag märkte att den inte ville varva riktigt fullt ut. Den låg som precis under effektkurvan och lurkade. Jag har försökt nu med ena och de andra för att få det att fungera men jag kan inte fatta vad som är felet.
OBS! Ville bara påpeka att jag fick korta ner Variatorbulten i mitten för att få plats med remskivan och kickdrevet så den startade i högre växel! Försökte köra med orginalvariator men de var samma sak.
Saker jag har försökt:
- Munstycken bytta allt från 100-150 (Gick för lent på 100 och för blött på 150)
- Vikter från 3,0 - 5,5g (Både MHR till orginalvarre)
- Rengjort förgasaren 2x
- Provat med kevlar-rem och orginal
- Luftskruven allt från 2 varv till 5 varv
- Checkat så att trotteln öppnas max
- Kollat efter tjuvluft
- Rengjort membranet
- Bytt stift
Det är dom saker jag kan komma på nu! Vet inte om det är ett motorfel eller om det sitter i variatorn! Den går hur fint som helst. Startar på första och jämn och fin tomgång. Om ni har någon from av lösning som jag inte har provat.. SKRIV! Kommer försöka varenda liten sak för att den ska kunna varva ut!
Mvh Roiiboy