Osäker med 70cc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Invision
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 maj 2014, 16:52

Osäker med 70cc

Inlägg av Invision »

Tjenare ts, denna delen med att jag är osäker med 70cc är själva ställa in delen vilket man inte är den allra bästa på! Jag har beställt en 70cc airsal sport och tänkte köra 70cc med orginalrör i början, men i sommar gå till turbo kitet. Men nu till frågan just nu så har jag 14mm förgasare samt orginalrör och 14/52 drevning. Jag har 78 i munstycke just nu och skulle vilja veta vad en rekommenderad storlek är att gå upp i munstycke? På avgassystem vet jag att det är runt 10 storlekar uppåt men just från 50cc? (50cc TNT) till 70cc Airsal.
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

börja stort och gå ner tills stiftet visar en bra färg och moppen går bra. du lär få ställa in luftskruven sist av allt.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Invision
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 maj 2014, 16:52

Inlägg av Invision »

Tack för svaret, så tillexempel nu har jag 78 i så börjar med med ett 88 och så drar jag ut o kör eller ska jag bara värma upp den stillaståendes och se hur den går på dem varven? sen om stiftet då är svart så går jag ned tills stiftet blir brunt?
Invision
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 maj 2014, 16:52

Inlägg av Invision »

Läste hassses guide men eftersom det är ny cylinder så antar jag att jag ska göra samma sak som när man byter luftfilter?
Skriv svar