Tjenare,
Nu har jag ett problem och någon här kanske vet svaret.. så här ligger det till jag har en Derbi Senda extreme från 2006. När jag fick den dog den på gaspådrag så jag bestyckade om förgasaren med ett större munstycke. Jag gick från 63-68. Problemet försvann och den gjorde sina stadiga 47. Nu till våren tänkte jag se om den villa ha lite mindre soppa nu när de är varmare och så... jag kände också att den gick dåligt rent allmänt så att den behövde antagligen ställas in lite. Kag satte i 63 an och den gick piss. Dog direkt på gas pådrag mycket värre än förut något som ska tilläggas är att jag fica luftskruven och då gick den bra igen på 68an. Bara för skoj skull satte jag och polaren i ett 75 munstycke och den gick bättre än 68an... förut varva den till 8 tusen typ hela tiden förutom i nedförsbackarna där den ibland kunde komma över effekt svackan och komma upp i 10000 varv. Men nu så kan den med bara lite medvind varva på plan mark till 10000 och går istället 57 ärliga mätt med gps. Jag kollade på stiftet också, med 68an lagom brunt lite svart men helt ok med 75an va det nästan helt svart... vad ska jag göra.. har lust att köpa ett 80 munstycke att testa med också men antagligen så börjar den väll 4 takta / böa efter ett tag... kan det vara skadligt att ge motorn så här mycket soppa eller är det lugnt. Också något som spökar bak i hjärnan är att den har lite dålig konprission på typ 9 och den ska ha 11,5 men iaf... vad bör jag göra. Juste den är orginal om de inte framgick.