Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Tänkte på det, nu så har jag ett 10 drev ist för orginal 11 och kedjen är relativt spänd. Kan det vara så att den hoppar över kuggar eller något eftersom kedjan måste kämpa med att komma runt svingen?moddlaren skrev:Det är inte så enkelt att fram drevet o kedjan är slut då hoppar kedjan över dom snedslitna kuggarna på framdrevet o det smäller rejält.
Bytte inte drev pga av det var slut. Utan bara för att jag ville ha 10 (:moddlaren skrev:Du bytte bara drev o inte kedja?? När drevet är slut är kedjan slut. Kedjan töjs av det slitna drevet så med ett nytt drev så går inte kedjan ner i botten på kuggarna då kedje länkarna är förlånga av slitage..
Man byter alltid båda dreven o kedjan samtidigt.. Annars slit don saker som är nya ut jätte fort..
När bytte till 10 drevet så spännde vi kedjan rätt mycket men fortafrande imo precis på gränsen till att vela spänna ut den lite. Men nu efter ett par veckor har den slappat till sig några centimeter.Raggarn1337 skrev:Om inte drevet var utslitet så borde inte kedjan ha slitits ut.
Hur exakt menar du med "kedjan är relativt spänd"?
Kedjan ska inte vara speciellt spänd då den "styvnar till" ytterligare då man lägger i en växel/gasar så är den för spänd går den sönder väldigt fort.
Vet dock inte riktigt hur den beter sig om den är för lös, har aldrig hänt något på mina hojar då jag känt att kedjan är ganska lös...
Men när händer det? Enbart i uppförsbackar?
Hur är det när du växlar?
En video vore optimalt för att förstå! :p
Låter som att du är andfådd pga upphetsning som i en amatörporrfilmjonte101001 skrev:Nu har jag smällt på 11 drevet igen.
Är kedjan för spänd eller lagom? Och hur ser det ut på bakdrevet?
Länk till däe jag visar hur spänd kedjan är och drar i den på bakdrevet : https://youtu.be/B0lr7Lk_DS0