Bögläpp angånde Service!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Bögläpp angånde Service!

Inlägg av Vilgot00 »

Tjenare, hade tänkt och flytta in reg skylten och med de inga anktuttar och bögläpp så min fråga är om garantin gäller på moppen även fast jag gjort detta och om den går igenom service?


-Derbi Senda Xtreme 2016
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Flyttade tråden då jag inte tyckte de passade inom Motorfrågor.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Det enklaste är ju att fråga där du köppt den ellwe där du servar den så får du det svaret du vull ha.
moddlaren trimma lungt
Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Inlägg av Vilgot00 »

Saken är ju att det är min far som köpt den och han vill inte krångla nu eftersom han har mycket jobb osv osv
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Rent krasst kan man säga så här.

Så fort du har ändrat på något som gör att den inte längre är helt original som den såldes så kan handlaren neka dej garantin med hänvisning till just den förändring du har gjort.

Sedan är det olagligt att ha nummerskylten innanför bakhjulet.. Spara alla delar du tar bort för dessa måste monteras igen om polisen begär ombesiktning o då måste moppen återställas till skicket den såldes i.

Mvh
moddlaren trimma lungt
Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Inlägg av Vilgot00 »

Okey, så garantin gäller nog inte men går den igenom service om man har ändrat på den? Och om den inte gör de vad händer om jag sätter på originaldelarna och SEN lämnar in den reller om jag har krockat och säger att den är original? Vill ju trimma men så jävla krångligt med servicen och allt...
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Service är ju något annat än garanti. Service betalar du för så då spelar det ingen roll om du kommer med delarna i en väska o ber mekanikern sätta samman dom igen.

Trimma går fint men spara alla original delar till den dagen du skall sälja mopeden.

trimmad o strippad så förlorar du många tusenlappar mot att sälja en tillsynes välskött original moppe med alla delar kvar på moppen.


Sedan på en 2t moppe är inte my service.

Byta oljan i motorn.
Tvätta eller byta luftfilter.
Kolla att det finns 2t olja i separat oljetanken.
Smörja o spänna kedja.
Smörja wires.
Kolla mängden bromsvätska.

Mycket mera är det inte.

Mvh
moddlaren trimma lungt
Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Inlägg av Vilgot00 »

Men hur är de med försäkring då? Den måste la fan gälla även fast jag bara flyttar in reg skylten?
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Ja det skiter försäkrings bolaget i.. Men polisen kan ge dej böter pga att du försvårat synligheten av nummerskylten.... Man kan faktiskt få böter för skitig nummerskylt också
.
moddlaren trimma lungt
Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Inlägg av Vilgot00 »

Ah villken tur iaf, men finns de något sätt att sätta regskylten utan att borra?
Skriv svar