Derbi Senda -03 rm85cc motor vinterprojekt

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Beyzidy
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 maj 2016, 16:25
Ort: Viksjö

Derbi Senda -03 rm85cc motor vinterprojekt

Inlägg av Beyzidy »

Tjena har en Derbi ram som nästan är komplett bara att det saknas motor el system och nån kåpa annars hel. Tanken var att sätta i en AM6 som sitter i min drac men då får jag ej igen pengarna på dracen om ja tar den så det funderade jag på en stund sen hittade jag en Suzuki rm85 motor som jag nu istället ska trycka i derbin, Satan va dom går jag kollade lite på youtube o dom va ju i samma klass som en Yamaha 250 ungefär. 85cc motorn ska tydligen ha 30 hk original så tänk er en trimkrök o lite små pill då satan, Fast först måste jag få den att gå för den har stått ute ett tag så ja måste renovera upp motorn i vinter också men det är inga problem, Uppdateringar kommer för varje vecka :).

:) : gjort
:/ : ska göras
:( : kanske ska göras
Att göra lista

Lacka ram : :/
På med en annan styrkona till showa 37mm usd gafflar : :/
modda om motorfästen och på med 85cc : :/
Lacka kåpor eller köpa nya i svart : :/
Köpa orangea detaljer t.ex styre, bromshandtag, fot pinnar, kick, växelpet, olje locket till växellådan mm, : :/
vface fram lykta : :(
kom gärna med fler förslag och tankar !

bilder kommer snart :)
"In china Too Young is just a name"
----------------------------------------
Resursgruppen Folkrace team
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Förlåt men måste bara säga detta, en Suzuki RM 85 har INTE 30 hästar original.
Ett trimrör och lite småpill på det? - Röret som sitter på (original) är ett s.k effektrör, inte strypt på minsta lilla sätt, dock optimerat för att köras på crossbana så givetvis går det att göra ett "bättre" om den bara är tänkt att köras rakt fram som på dragrace osv. (Inte för att den är tillåten på något moped race..)

Men men! Jag följer detta, ladda upp ordentligt med bilder och se till att förklara utförligt hur du gör detta så att andra kan ta lärdom! :)

Enda jag kan komma att tänka på som du kanske skulle kunna fundera på är om du vill förlänga svingen, det är ju trots allt lite över 20+ hk i Suzuki motorn.
visserligen är ju Derbi's sving rätt lång jämfört med en liten 85a som enkelt gasreser men som sagt, det är ju lite över 20+ i den så ha det i åtanke! ;)
Beyzidy
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 maj 2016, 16:25
Ort: Viksjö

Inlägg av Beyzidy »

Raggarn1337 skrev:Förlåt men måste bara säga detta, en Suzuki RM 85 har INTE 30 hästar original.
Ett trimrör och lite småpill på det? - Röret som sitter på (original) är ett s.k effektrör, inte strypt på minsta lilla sätt, dock optimerat för att köras på crossbana så givetvis går det att göra ett "bättre" om den bara är tänkt att köras rakt fram som på dragrace osv. (Inte för att den är tillåten på något moped race..)

Men men! Jag följer detta, ladda upp ordentligt med bilder och se till att förklara utförligt hur du gör detta så att andra kan ta lärdom! :)

Enda jag kan komma att tänka på som du kanske skulle kunna fundera på är om du vill förlänga svingen, det är ju trots allt lite över 20+ hk i Suzuki motorn.
visserligen är ju Derbi's sving rätt lång jämfört med en liten 85a som enkelt gasreser men som sagt, det är ju lite över 20+ i den så ha det i åtanke! ;)


Där jag har läst på olika sidor så står det att att motor från en rm85 från 2006 ska ha 28 hk ur motorn men på bakhjulet vet jag ej :), me lite små pill menade jag typ större förgasare kanske plana toppen nån mm om det går, jag har hittat en trimkrök till den motorn som ska ge lite mer kräm i sakerna så det går nog :) Glömde att skriva att det redan sitter en förlängd sving på så det är redan fixat :), Jag kommer självklart uppdatera ganska ofta och ge mycket info om hur jag har gjort så att folk kan ta lära :) tack för att du ska följa projektet det ska bli kul det här :)
"In china Too Young is just a name"
----------------------------------------
Resursgruppen Folkrace team
Skriv svar