Elfel Baotian! Tips??

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Tompalompa
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 juni 2015, 14:45

Elfel Baotian! Tips??

Inlägg av Tompalompa »

Har en Baotian Retro. Nån som stött på att säkringen går? När jag byter den och startar moppen, brinner den av efter nån sekund, om jag har batteriet i. Batteriet verkar ha kokat, då det har fått en konstigt mjölig yta. Testade ljus-tutan igår, och då brann lampan efter ett par sekunder. Halvljuset har redan brunnit. Det konstiga är att blinkers funkar... Tutan får bara 5V och låter som en gammal skata :) Mäter jag över batterikablarna (utan batteriet på plats, får jag ca 5V DC och först 300V AC som dalar snabbt till ca 0V. Kan det vara generatorn eller Spänningsregulatorn? Tar tacksamt emot alla tips!
Den startar med startmotorn och ny säkring, men den går, som sagt direkt. Går att kicka igång med trasig säkring, men det är väl olika kretsar, har jag förstått(?)
/Tommy
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Vilken tur att säkringen fungerar annars hade varenda kabel på din moppe brunnit upp. Men jag är inget proffs på det elektriska men det låter inte orealistiskt att det är spänningsregulatorn.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Själv Har Jag Då En Baotian Basic Men Min Baotian Basic Moped den Krånglar Jäkla Hela Tiden Så När Jag Försöker Starta Den Så Startar Den Nästan ingenting Alls Jag Försöker Flera Gånger Med Samma Sak Hela Tiden Om Och Om igen Gång På Gång Jag Har Monterat Och Satt Dit Ett Helt Nytt Batteri Glas Säkringen Som Sitter ihop Med Batteriet Till Baotian Basic Mopeden Gick Sönder Den Är Trasig Men Har Köpt Ny Glas Säkring Jag Har Även Bytt Cdi Boxen Jag Tror Att Det Finns Riktigt Tillräckligt med Gnista Och Komp i Motorn Motor Går Runt Jag Har Även Ren Gort förgasaren Jag Har Även bytt Tändstift Men ibland När Jag Försöker Starta Samtidigt Som Motorn Går igång Så Dör Eller Blödrar Den På Full Gas När Den Går Och Rullar Efter 2-3 Kilometer Samma Sak Händer igen Även När Jag Kommer Åkandes På Samma Mopeden När Jag Blir Helt Kvar Stående På En Lång Uppförs Backe men När Jag Försöker Starta Den Med Kickrn Efter 15-20 Minuter Så Startar Och Går Motorn igång igen Men Så Lyckas Jag Bara Åka 3 Kilometer Och Så Blir Det Jag Får Motor Stopp igen Motorn Startar Bara Några Gånger När Motorn Svalnar Så Att Den Blir Typ Kall Och Jämn Fan Villken Konstig Moped Asså Den Hakar Upp Sig Typ Motorn Är En Gy6 Moped Motor Från Kina Den Stannar Och Lägger Av Helt Av Sig Själv På Någått Sätt Den Vill inte Gå Eller Rulla Utan Att Det Blir Samma Motor Stopp På Vägen Jävligt Jäkligt Shjukt Drygt Tråkigt Fan Asså Herregud Så Vad Tror Ni Felet Är Eller Kan Vara Tacksam För Rådgivningar Förslag Och Alla Tips Mvh/ Någån Som Funderar Och Undrar ? :(
Senast redigerad av keewaykingen01* den 20 oktober 2016, 00:10, redigerad totalt 2 gång.
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Själv Har Jag Då En Baotian Basic Men Min Baotian Basic Moped den Krånglar Jäkla Hela Tiden Så När Jag Försöker Starta Den Så Startar Den Nästan ingenting Alls Jag Försöker Flera Gånger Med Samma Sak Hela Tiden Om Och Om igen Gång På Gång Jag Har Monterat Och Satt Dit Ett Helt Nytt Batteri Glas Säkringen Som Sitter ihop Med Batteriet Till Baotian Basic Mopeden Gick Sönder Den Är Trasig Men Har Köpt Ny Glas Säkring Jag Har Även Bytt Cdi Boxen Jag Tror Att Det Finns Riktigt Tillräckligt med Gnista Och Komp i Motorn Motor Går Runt Jag Har Även Ren Gort förgasaren Jag Har Även bytt Tändstift Men ibland När Jag Försöker Starta Samtidigt Som Motorn Går igång Så Dör Eller Blödrar Den På Full Gas När Den Gå Och Rullar Efter 2-3 Kilometer Motorn Är En Gy6 Moped Motor Från Kina Den Stannar Och Lägger Av Helt Av Sig Själv På Någått Sätt Den Vill inte Gå Eller Rulla Utan Att Det Blir Samma Motor Stopp På Vägen Jävligt Jäkligt Shjukt Drygt Tråkigt Fan Asså Herregud Så Vad Tror Ni Felet Är Eller Kan Vara Tacksam För Rådgivningar Förslag Och Alla Tips Mvh/ Någån Som Funderar Och Undrar ?
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

Tips Till Alla Moped Åkare

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Till Alla Som Har Moped Alla Som Åker Moped Köp En Minimax Laddare Kanse Går Och Fungerar Att Starta Och Få igång Motorn Om Den Blir Svårstartad bättre En Start Gas Med Lycka Till Alla :)
Skriv svar