Hur mycket är den värd? Borde jag köpa?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Linus345
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 september 2016, 12:19

Hur mycket är den värd? Borde jag köpa?

Inlägg av Linus345 »

Tja, ska köpa en crossmoppe men är inte så insatt i hur mycket det brukar kosta. Moppen jag ska köpa är en Derbi Senda 2003:a. Det är en 30 moppe. Den är stylad med drd kåpor. Setupen är gianelli trimrör och annan drevning. DEt är också ny vev. Han som säljer den har lagt ut den för 11000kr. Är den värd så mycket? Och borde jag köpa?
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Bjud han 9000kr och se vad han säger så kanske ni hamnar på 10000 vilket är rätt bra enligt mig :)
Linus345
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 september 2016, 12:19

Inlägg av Linus345 »

Så runt 10000 är ett rimligt pris?
Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Inlägg av Luddelump »

Vet vilken du menar är väl värd runt 8-10k men det är cross-sulor på den och det var lite pill med den och sedan är den ju ändå 13år gammal,

Antar att du bara har 30 kort som jag :cry: jag skulle säga att det är mer värt att skaffa 45 kortet för 4000kr och då kunna välja mellan alla moppar du ser och kunna få något mycket nyare och fräschare för samma pris. prisskillnaden för att ta kortet jämnar ut sig på prisskillnaden att köpa en 45 moppe ist för en oftast gammal 30/25.

viktigt om du nu köper den att han har typintyget eller coc-dokumentet på den annars går det inte att köra den lagligt eller att försäkra den, eller det går att försäkra pga att försäkringsbolagen vill dra in pengar men om du ej har typintyget så får du inte ut något av försäkringen om något händer ändå.
"there are no speed limits on the road to success"
Linus345
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 september 2016, 12:19

Inlägg av Linus345 »

Jag har am kort så får köra 45 moppe men hittar ingen billig. Cross sulor?
Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Inlägg av Luddelump »

aha ja men då borde du hitta något, vänta till våren så hittar du nog något då bara väller det in moppar. cross sulor=cross däck. däck/sula dem slits snabbare vibrerar mer och inte lika stadiga på vägen. men om du inte ska köra på vägen så är det ju ett +

gör som jag och köp typ en ciao eller en tomos etc som du kör runt med lite på tills våren då du säljer den för samma peng om inte mera ifall du fixar den lite under vintern. ganska roliga att köra
"there are no speed limits on the road to success"
Linus345
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 september 2016, 12:19

Inlägg av Linus345 »

den jag menar är stuntkittad och har sm däck. Ingen skillnad på maskin på 30 moppe o eu förutom att dem e reggade olika väll?
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Ska du köra trimmat och stunta spelar inte kort eller om det är eu/30moppe någon roll. Som sagt tidigare, 10000 verkar rimligt om den är i fint skick och fungerar som den ska
Skriv svar