Moppe till tjej, vilken?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Moppe till tjej, vilken?

Inlägg av Luddelump »

Tjenare min flickvän har just tagit moppekort (klass 2) och är nu på jakt efter en bra moppe vilket jag tänkte hjälpa henne med.

Först och främst så är hon 155cm lång så ingen crossmoppe? om det nu inte finns ngn lite mindre cross typ drac, sänkningssats?
sedan har hon en budget på 10 500kr och måste finnas i stockholm eller angränsande län. Otrimmad och laglig (till en början) och gärna rosa

Hon vill gärna ha en speedfight 2 eller vivacity etc och undrar om ni har ngt tips om vilken moppe som skulle passa henne, för och nackdelar. vill helst inte ha en massas pill utan bara tuta och köra.
En Beta ark tex är det samma motor i den som i aerox?
och treeker är det samma motor som speedfight 2?
vill ju kunna hjälpa till om ngt händer och ngn måste skita ner händerna
"there are no speed limits on the road to success"
Sr50DITECH02
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 3 september 2013, 01:04

Inlägg av Sr50DITECH02 »

Speedfight 2!
Min kompis original rastar en aerox med avstrypt st6 rör i accs!!!! :D
Gilera smt-10 -fulltpluggad med strypt cdi toppar 98 enligt polarns xps med finskt stuk då reg plåten är helt leiikkas,, hans setup är tk rör som låter som cancer och luftis st6 och fatbar från biltema och en körv för en femma!!!!!!!!!!!!!
De e najs
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Min syrra körde crossmoppe, men hon är betydligt längre, typ 176cm.

Din tjej kan nog köra crossmoppe ändå, de går även om man är lite kortare, men det blir givetvis en utmaning.

Köp en scooter annars. Se bara till att köpa en som är original om ni vill slippa skruva hela tiden.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

bensinskalle skrev:Min syrra körde crossmoppe, men hon är betydligt längre, typ 176cm.

Din tjej kan nog köra crossmoppe ändå, de går även om man är lite kortare, men det blir givetvis en utmaning.

Köp en scooter annars. Se bara till att köpa en som är original om ni vill slippa skruva hela tiden.
Vad är oddsen att man ser oss två skriva i samma tråd år 2016? :lol:

Håller helt med skallen ang. crossmoppe, däremot så har ju vänsterfoten en tendens att bli skitig så om det är dealbreaker tycker jag ni borde köra på original Speedfight 2 om ni nu redan kikat åt det hållet!
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

ktm_danielsson skrev:
bensinskalle skrev:Min syrra körde crossmoppe, men hon är betydligt längre, typ 176cm.

Din tjej kan nog köra crossmoppe ändå, de går även om man är lite kortare, men det blir givetvis en utmaning.

Köp en scooter annars. Se bara till att köpa en som är original om ni vill slippa skruva hela tiden.
Vad är oddsen att man ser oss två skriva i samma tråd år 2016? :lol:

Håller helt med skallen ang. crossmoppe, däremot så har ju vänsterfoten en tendens att bli skitig så om det är dealbreaker tycker jag ni borde köra på original Speedfight 2 om ni nu redan kikat åt det hållet!
Haha, synd att ingen bettade :mrgreen: Inte jag iaf
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Ben Dover
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 10 maj 2013, 19:44

Inlägg av Ben Dover »

Undvik baotian och dom andra billiga om du vill undvika att skruva :P

Ni två här ovamför varför var det sån slump?? :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ben Dover skrev:Undvik baotian och dom andra billiga om du vill undvika att skruva :P

Ni två här ovamför varför var det sån slump?? :)
Roligt att du sa så, jag känner nämligen en gubbe som haft en Baotian sedan 2009 tror jag det var och den har han inte bytt en enda del på.
Om man bortser från tändstift, bytt olja osv men det hör till.
Så länge man byter olja, gör rent filter och inte kör som en mupp kan de hålla! - Jag själv skulle dock aldrig köpa något kines skit oavsett :P
Eftersom att ena är moderator och den andra är en F.D moderator. Inte alltid en moderator svarar i en tråd och speciellt inte TVÅ stycken ;P
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 april 2016, 20:36

Inlägg av srkjell »

Jag skulle väl säga att de kinesiska maskinerna håller väldigt ojämn kvalitet, inte samma precision som hos kvalitetsmärkena. Kvaliteten sviktar oerhört, maskin från maskin. Precis som hos kinesiska Fiddys och fiddymotorer. Har man tur kan man få en hyffsad maskin som går länge och bra, men man kan likväl dra en nitlott. Att köpa kinesisk maskin anser jag inte vara en speciellt bra affär även om priserna är lockande, då andrahandsvärdet är extremt lågt.
Jag skulle aldrig få för mig att stödja sån kinesisk skit, pengarna går till att stödja korrupta samhällen och fabrikerna utnyttjar den lille människan.

Försök hitta en tidigare otrimmad begagnad maskin som inte gått särskilt långt eller hårt. Går inget fel kan då maskinen säljas för typ samma pris som den blev inköpt för något år eller 2 senare.

Lycka till
//feministdräparn
Skriv svar