Moppen Drar Mycket

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Anton101001
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 18 april 2016, 13:24

Moppen Drar Mycket

Inlägg av Anton101001 »

Tjenare. På sista tiden så har min moppe börjat dra extremt mycket. Det var smuts i förgasaren som jag fixade men den drar fortfarande mer än vanligt. Min gissning skulle vara att jag borrade upp halva pluggen för någon vecka sen och gick upp ca 10 storlekar i munstycke. Det är det ända jag kan tänka mig hänt men verkar inte så realistiskt med tanke på att jag har 88 i munstycke och polaren som har 110 i munstycke drar inte i närheten lika mycket som min.
Någon som vet?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Att du satt i ett som är 10 storlekar större säger inte så mycket, är den korrekt inställd? Kan ju vara så att den behöver en som är 2 storlekar mindre liksom...
Sedan kan det bero på hur du borrat i pluggen så att det ändrar avgasernas flöde så att den kanske går bättre på högre eller lägre varv och därav ändrar effektkurvan på något sätt så att den därför drar mer bensin.
Men mest troligtvis är att förgasaren inte är korrekt inställd :)
Användarens profilbild
MHL
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 9 september 2016, 18:53

Inlägg av MHL »

Titta på färgen på tändstiftet det ska va O'boy brunt, Med ett för stort munstycke så blir stiftet sotit.

Vid ett för litet blir det lite vitt.

tror även att det kan vara en felinställd förgasare

lycka till!
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Denna tråd ska inte ligga under "Feedback". Jag kan heller inte få fram vilken moped det gäller så jag väljer att låsa den. Skapa en ny tråd i rätt avdelning.
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst