orginalcylle: Ok
Technigas röret: Ok
17,5mm förgasare: Onödigt med bara trimrör
Malossi multivar: funkar att bara byta vikter i orginal men har du pengar så
Dragen v-ring: Ger sämre axx men bättre topphastighet
Fixa huvudmunstycke: Det borde stå på sidan där man skapar trådar att man måste byta munstycke varje gång man pluggar ur röret eller sätter på trimrör eller ändrar något som har med luft/bränsleblandningen att göra.. JA du måste byta munstycke när du sätter på ett urpluggat trimrör.
Malossi luftfilter: Bortkastade pengar om du inte har 70cc + låter högre
Ostrypt CDI: Ok
Lättare vikter än 4,7 behövs inte. Runt 4,5 är perfekt för stunt på de flesta moppar.
Kom ihåg att du inte har några crashpuckar på din moppe så ramlar du 1 gång så får värdet på din moppe ett djupdyk. Repiga och spruckna kåpor är inte så poppis när man ska sälja. Vill du lära dig stunta så rekommenderar jag att du köper en slider med 70cc sport och urpluggat orginalrör alt. ett lågvarvigt trimrör. Lätt att få upp och går inte sönder om (när) du ramlar.
Lucasosterberg skrev:orginalcylle: Ok
Technigas röret: Ok
17,5mm förgasare: Onödigt med bara trimrör
Malossi multivar: funkar att bara byta vikter i orginal men har du pengar så
Dragen v-ring: Ger sämre axx men bättre topphastighet
Fixa huvudmunstycke: Det borde stå på sidan där man skapar trådar att man måste byta munstycke varje gång man pluggar ur röret eller sätter på trimrör eller ändrar något som har med luft/bränsleblandningen att göra.. JA du måste byta munstycke när du sätter på ett urpluggat trimrör.
Malossi luftfilter: Bortkastade pengar om du inte har 70cc + låter högre
Ostrypt CDI: Ok
Lättare vikter än 4,7 behövs inte. Runt 4,5 är perfekt för stunt på de flesta moppar.
Kom ihåg att du inte har några crashpuckar på din moppe så ramlar du 1 gång så får värdet på din moppe ett djupdyk. Repiga och spruckna kåpor är inte så poppis när man ska sälja. Vill du lära dig stunta så rekommenderar jag att du köper en slider med 70cc sport och urpluggat orginalrör alt. ett lågvarvigt trimrör. Lätt att få upp och går inte sönder om (när) du ramlar.
Tack för svar! Jag köpte min moppe för 3000 och har stylat/renoverat den så jag är inte så himla rädd för priset. Jag har för mig att keeway focus variatorn ska va skit, men är inte helt säker. Så 17,5mm är onödigt? Räcker 12mm original? Byta koppling är det något so behövs?
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
Om variatorn är skit vet jag inte det kan mycket väl vara så.
Ja 17,5mm till bara trimrör är onödigt om du inte har en massa bensinpengar som du vill slösa, 12mm funkar aldelles utmärkt med trimrör.
Nja, testa med orginalkopplingen med hårdare fjädrar och köp trimkoppling senare om det inte funkar.
Lucasosterberg skrev:Om variatorn är skit vet jag inte det kan mycket väl vara så.
Ja 17,5mm till bara trimrör är onödigt om du inte har en massa bensinpengar som du vill slösa, 12mm funkar aldelles utmärkt med trimrör.
Nja, testa med orginalkopplingen med hårdare fjädrar och köp trimkoppling senare om det inte funkar.
Tack så mycket för svaret!
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)