Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
den köptes med 13/52 och har nu 11/52Raggarn1337 skrev:Ryker den mycket kan det vara så att den får något för mycket olja. Cirka 3% är en bra blandning för en originalmoped.
Vilken färg är det på röken? Är den blåaktig så är det ju pga oljan. Är den däremot vitaktig så kan det vara så att ni glömt någon packning när ni monterade ihop cylindern och därav läcker det in kylarvatten in till cylindern och som alla vet så går inte motorn bra på vatten.
Sedan att den går lite sämre kan ju ha med att göra att den är nyrenoverad, man bör köra in den rätt lugnt fast 30 km/h till och med urpluggad låter lite allt för segt.
Rätt storlek på dreven?
Drar ingen tjuvluft?
läste någonstans att det var vanligt att original 16mm dellorto hade problem med vissa grejor och tjuvluft var en av dom och sen så skulle det vara vanligt med att orginal avgasröret i strypt form sotar igen ganska lättLuddelump skrev:låter förgasar relaterat, testa tt demontera rengöra och se till så alt noteras rätt
Raggarn1337 skrev:Svart tändstift - för stort huvudmunstycke.
Sedan när du sotar ur röret så ska du ha avfettning.
Kan funka med vanlig avfettning men ett extra starkt avfettningsmedel är självklart att föredra.
Låt det stå över natten och spola rent.
Att ha i bensin och tända på hjälper knappt någonting, snarare så att det bara sotar igen ännu mer...
Raggarn1337 skrev:Ja fast nu menar jag att du behöver ett mindre huvudmunstycke då det som sitter i är för stort, oavsett om det är original eller inte så kan du behöva ett som är något mindre eller större...
Nej en ny förgasare är inte vad som krävs, det som krävs är en liten simpel förgasarinställning.
Finns massvis med bra guider på forumet så det är bara att välja