Peugeot Skramlar

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Peugeot Skramlar

Inlägg av Sezzry »

Tja, de e så att min peugeot ludix skramlar/knackar från variatorn alltså den främre delen, undrar om det är ramlagret eller nåt som inte sitter åt bra. Moppen knackar/skramlar när den är på tomgång o på gas asså den slutar inte. Den går väldigt bra den går som vanligt. Kan variatorvikterna göra missljud när de är slitna? :shock: Har ni nå tips på vad det kan vara? Det låter som om nåt slår vid främre variatorn men jag är inte så kunnig så jag kan inte avgöra. De e så att min variator vobblar också när den är igång men tror att det är för att den bakre variator skivan som sitter brevid remmen är lite sne. Tacksam för svar! Moppen har gått ca 1000 mil med cylinder byte vid 900 mil. :o
Victiny
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 juni 2016, 14:45

Inlägg av Victiny »

Har liknade problem med min speedfight 2. Det kommer ett ljud från variatorkåpan. Även om man rullar den. När jag kör så överröstas ljuset av motorn.

När jag har lämnat in den på verkstad så har de märkt detta ljudet men de vet inte vad det är. Detta problemet hade även förra ägaren av min moppe men jag bryr mig inte så mycket om det eftersom det har funnits under en sådan lång tid
Vargas0803
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 1 september 2017, 11:01

Inlägg av Vargas0803 »

The Power Curve system additionally blogspot.in assists protect against clogging loses its Know More charge whether it's solitary or two phase will Best Push Lawn Mowers certainly be thrown and lock in the angle to toss.
Skriv svar