Amica A50

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Draklilja
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 augusti 2016, 22:12

Amica A50

Inlägg av Draklilja »

Hej jag har skaffat en amica a50. Det är lite blandade elfel på den. Det är någon eller några som varit igång o klippt och skarvat lite som dom tyckte. Så elsystemet behöver fixas ordentligt. Bl.a så laddar den inte. Laddningslampan lyser aldrig. Så den fungerar inte den heller. På regulator så finns ett stift där ingen kabel är ansluten. Tror felet kan vara så enkelt. Men jag skulle behöva ett elschema eller om någon vet vad dom 6st kablar som kommer ur motorn har för funktion. Och hur regulatorn ska kopplas. Hört ryckten att det ska vara en piaggio motor på den. Men vet inte hur jag ska identifiera den. Hittar inga märkningar. Vore oerhört tacksam för hjälp. Syftet med den är att mina barns mor som saknar körkort ska kunna köra dom till dagis när det är dåligt väder. Jag har bilder men vet inte hur jag bifogar dom här på forumet.

Tack på förhand/ Fredrik
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

För bilderna: Ladda upp på valfri sida ( tex imgur )
Sen finns de två alternativ du kan använda dig utav

A) Posta helt enkelt bara länken rätt i tråden så vi kan klicka oss in på imgur.

B)
1. Högerklicka på bilden du laddat upp på imgur och välj "kopiera bildlänkadress"

2. Tryck på "IMG" knappen i fältet ovanför textrutan du skriver ditt inlägg i, kopiera sedan länken och tryck på "IMG*", nu kommer de stå "Bild" i inlägget du är påväg att posta.

3. När du postar inlägget så kommer bilderna synas i direkt inlägget istället för att man behöver klicka sig in på imgur :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar