Det sitter en 17,5 mm förgasare!
Jag ska kolla om de blockerar insug till förgasare .
Jag provade ta bort Luft insug kåpa på
Luft intaget men då gick den bara 60km/h
Den dog på full gas !
(Det var dåligt med soppa på tank,så ta detta med en nypa salt)
Vill man ha lite mera ljud i moppen tar man bort snorklen under sadlen.
Jag tror många upplever att den går snabbare när der låter mera.
Jag såg även den där lilla slangen komma upp från avgas röret i burken.
Satte ner en bult i täppte till för att se vad den gjorde.
Den gick inget vidare .
Verka som att det är något som styr regleringen
förhållande i moppen.
Det märkliga var att moppen gick inte riktigt bra igen när jag satte till baka grejer.
För än jag kört ett tag med de på,märkligt !
På orginal ljuddämpare märker man att den är tyngre en bit in i burken.
För att komma åt där får man skära upp hela röret svetsa igen inte helt lätt .
Det är då bättre köpa annan ljuddämpare!
Säljaren sa till mig drar du pluggen måste du gå upp i munstycke i förgasare .
För att inte sätta kolven !
Men då denna inte har plugg,måste rätt munstycke sitta i förgasare tycker man.
Kanske har de satt en plug i insugningsluften röret som de gjorde på Yamaha Dt förr.
De gjorde exakt samma sak med konstiga skruvar för att inte kunna på bort pluggen i insuget till cylindern.
Kan man inte lägga in bilder i forum
Tråden ?
Så man kan visa att där inte är någon plugg
m.m
Man undrar ju om de gjort någon
Styrning med cdi,varvtal avgaser .
Men de har ju inget som läser av det .
Det är ju enbart varvtal. Km/h
Jag läste på annat forum att det är blindtarmen som är problemet att
Den dör vid 8000 varv
Killen skrev ..
Ett "öppet" filter ger inte heller någon effekt, det bara låter mer.
Det finns de som envisas med att kalla avgasreningen som går mellan avgas och luftburk på de nyare Sendorna (från ca 05/06) för EGR ventil och som tror att delar av avgaserna går tillbaka till luftburken för att förbrännas på nytt, detta är såklart också fel, avgaserna går inte tillbaka till luftburken, det fungerar helt tvärtom, sugpulsen från avgaserna öppnar ventilen (fungerar ungefär som en reedventil) och suger in friskluft som blandar ut avgaserna för att få bättre avgasvärden vid EU-godkännandet. De som tror att det skulle ge effekt att plugga denna måste i så fall svetsa igen hålet nere vid kröken om det överhuvudtaget skulle ge någon teoretisk effekt, men i praktiken så ger det ingen effekt alls, vi har testat.
Det finns lite olika originalavgassystem med några olika strypningar till dessa och vill man köra otrimmat så är den absolut bästa strypningen de med blindrör ("blindtarm"). Avgassystemen med blindrör ger bäst effekt upp tills blindröret börjar motverka avgaserna d.v.s vid ca 8.000 varv.
Det kan stämma för jag kan känna att det motar dör ut vid 8000 varv.
Det måste vara en anledning att de satt special skruv till insugningplattan (redventilen )
Någon annan som tittar varför ?
Får se om jag får bort skruvar med tång !
Man är ju nyfiken av sig
Lika så vilket munstycke de är bestyckade med orginal !