Koso Xr-S visar fel

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Koso Xr-S visar fel

Inlägg av adamhahne@live.se »

Hej jag har en Yamaha Aerox 07 som jag har kopplat in en Koso Xr S på. Jag har satt fast 3 magneter i skivan fram och givaren sitter bra. Har även mätt hjulets omkrets o ställt in på mätaren (1520mm).
Min moppe går i ca 70-80. Men jag tycker att denna mätaren visar bra i början tex när man kör i 30 men sen när jag gasar på och kommer upp i minst 60 så visar den bara ca 45/50 kmh. Någon som vet vad de är för fel? Snälla hjälp.

Mvh, Adam
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Re: Koso Xr-S visar fel

Inlägg av Rexxy »

adamhahne@live.se skrev:Hej jag har en Yamaha Aerox 07 som jag har kopplat in en Koso Xr S på. Jag har satt fast 3 magneter i skivan fram och givaren sitter bra. Har även mätt hjulets omkrets o ställt in på mätaren (1520mm).
Min moppe går i ca 70-80. Men jag tycker att denna mätaren visar bra i början tex när man kör i 30 men sen när jag gasar på och kommer upp i minst 60 så visar den bara ca 45/50 kmh. Någon som vet vad de är för fel? Snälla hjälp.

Mvh, Adam
Har du ställ in på mätaren att du har 3 magneter? D.v.s 3P.
adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Inlägg av adamhahne@live.se »

Ja på mätaren står det inte p utan det är 1530-3 o sista vad jag förstått är magneter
Skriv svar