MH Furia Plugg dimension..

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Stener
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 juli 2016, 12:14

MH Furia Plugg dimension..

Inlägg av Stener »

Tja! Tänkte köpa en MH Furia till grabben men den har dragen plugg och jag tänkte inte låta honom gå från cykel till 80km/h direkt. Så min fråga är då: Vad är dimensionen på orginalpluggen till en Furia -02 (30). Alternativt vad kan man ersätta den med eller adressen till en sida som säljer det jag söker.

Vill inte köpa om det blir ett problem ett dra i en plugg igen. Väljer han sedan att göra något själv så är det upp till honom och mig (ovetandes). Tycker dock att man ska ha lite grundkunskaper innan man drar iväg ;-)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Har faktiskt själv kollat efter en original strypning förut, dock till en Rieju Drac.
Fick inte tag på någon så det vart till att åka till en mc-verkstad och kolla ifall de kunde göra en/få tag i en och det gjorde de gärna, kostade en hundring bara så det känns ju som det billigaste och enklaste alternativet :P
Andree
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 9 april 2014, 17:31
Ort: Skövde

Inlägg av Andree »

Tja
Min Furia 01 hade bara en vanlig bricka som plugg, hålet vet jag inte exakt men ett smalt lillfinger är ett ca mått. Har sett några bara ta en bricka och borra upp den till en viss hastighet :D

Att få ut den tar bara några sekunder :P
Stener
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 juli 2016, 12:14

Inlägg av Stener »

Andree skrev:Tja
Min Furia 01 hade bara en vanlig bricka som plugg, hålet vet jag inte exakt men ett smalt lillfinger är ett ca mått. Har sett några bara ta en bricka och borra upp den till en viss hastighet :D

Att få ut den tar bara några sekunder :P
Tackar! Det var något sånt jag anade när jag kollade in lite bilder och på hur grenröret satt. Ska hitta en bricka jag kan lägga i där. Tusen tack till er båda!

:D
Skriv svar