Rieju mrx

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Rieju mrx

Inlägg av obi »

Tjooo, jag har 2 frågor. Första är: Hur långt kan man köra med bara dragen plugg och org munstycke?, med tanke på om den skär eller om något annat kan hända. Andra frågan: Min moppe dör på tomgången, och det hjälper inte att skruva på tomgångsskruven... Om nån har någon aning dom här 2 frågorna är det bara att skriva, tack tack !! :) :)
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Fråga 1:den kommer inte skära om oljepumpen håller men skulle nog ta bort den blanda i tanken med 3%olja.

Fråga 2:rensa förgasaren troligen skit i den
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

Fredde150ccHonda skrev:Fråga 1:den kommer inte skära om oljepumpen håller men skulle nog ta bort den blanda i tanken med 3%olja.

Fråga 2:rensa förgasaren troligen skit i den
ok ,ty ty
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

Fredde150ccHonda skrev:Fråga 1:den kommer inte skära om oljepumpen håller men skulle nog ta bort den blanda i tanken med 3%olja.

Fråga 2:rensa förgasaren troligen skit i den
men jag har hört att den kan skära om den får för lite bensin?....
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ja om inte bensinen är rätt blandad med olja så kan den skära men när du byter munstycken så får motorn mer bränsle både bensin och olja och då skär den inte men har du för stort munstycke så kommer den inte starta så du vet.

Men ett tips ta bort olje pumpen eller skit i att fylla på olje tanken och blanda i rätt mängd olja i bensin tanken istället för om olje pumpen slutar fungera så kommer motorn att skära så du vet.

Är det nått du i te förstår så bara säg till
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

Fredde150ccHonda skrev:Ja om inte bensinen är rätt blandad med olja så kan den skära men när du byter munstycken så får motorn mer bränsle både bensin och olja och då skär den inte men har du för stort munstycke så kommer den inte starta så du vet.

Men ett tips ta bort olje pumpen eller skit i att fylla på olje tanken och blanda i rätt mängd olja i bensin tanken istället för om olje pumpen slutar fungera så kommer motorn att skära så du vet.

Är det nått du i te förstår så bara säg till

men varför skulle den sluta fungera? kan den göra det helt random, eller vadå?
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ja varför dom går sönder vet jag ej men tyvärr har jag varit med om det 3gånget😪 Och det är ej kul. Flera kompisar till mig har också haft otur med det men för vissa går dom aldrig sönder men du väljer själv jag säger bara att det är inte kul om den går sönder så jag har valt att lägga ner lite extra tid med att blanda.
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ja varför dom går sönder vet jag ej men tyvärr har jag varit med om det 3gånget😪 Och det är ej kul. Flera kompisar till mig har också haft otur med det men för vissa går dom aldrig sönder men du väljer själv jag säger bara att det är inte kul om den går sönder så jag har valt att lägga ner lite extra tid med att blanda.
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

Fredde150ccHonda skrev:Ja varför dom går sönder vet jag ej men tyvärr har jag varit med om det 3gånget😪 Och det är ej kul. Flera kompisar till mig har också haft otur med det men för vissa går dom aldrig sönder men du väljer själv jag säger bara att det är inte kul om den går sönder så jag har valt att lägga ner lite extra tid med att blanda.

hur gör man då? för att ta bort den? + att jag ska nog bara dra pluggen över en dag
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Nej då behövs det nog inte om du är lite orolig så häll i typ 2-4teskedar 2taktsolja direkt i tanken håll sedan i frambromsen och tryck fram och tillbaka ett par gånger
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

Fredde150ccHonda skrev:Nej då behövs det nog inte om du är lite orolig så häll i typ 2-4teskedar 2taktsolja direkt i tanken håll sedan i frambromsen och tryck fram och tillbaka ett par gånger

Ok tack som fan! :D
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Skriv svar