Yamaha Aerox 2003 Hyper bygge/Renovering!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

BäNNe
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 1 april 2016, 20:18
Ort: Lycksele

Yamaha Aerox 2003 Hyper bygge/Renovering!

Inlägg av BäNNe »

Tjenare är en kille på 16 år som bor i Lycksele! Blir min första projekttråd dethär. Allt började med att jag köpte en aerox av min polare här i staden för 2000kr som höll på att skära! Och den var kittad med malossi vev malossi mhr 77cc big bore kit malossi koppling stage6 pwk 24mm gasare å en massa annat! Så nu blir det en helrenovering på mopeden! Så skickar väll med några bilder på så långt som jag hunnit! Mycket mer uppdateringar kommer till helgen samt en överraskning till er! :) Sista bilderna är som moppen står nu idag!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Umeå är större men Lycksele är vildare!
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Härligt! Detta ska följas :)
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

haha din polare kan inte vart nykter som sålde en mhr bb77 aerox för 2000 :p
gött å se
BäNNe
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 1 april 2016, 20:18
Ort: Lycksele

Inlägg av BäNNe »

spaaals skrev:haha din polare kan inte vart nykter som sålde en mhr bb77 aerox för 2000 :p
Hahaha nöjd somfan över priset! Men då vare en massa andra fel så bestämde mig för att helrenovera mopeden! :)
Umeå är större men Lycksele är vildare!
BäNNe
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 1 april 2016, 20:18
Ort: Lycksele

Liten uppdate 2016-04-04

Inlägg av BäNNe »

Tjenare! Har varit ute och strippat ner chassit lite mer nu för att få lite mer inblick på vad jag har att jobba med! och må säga att elen var ett riktigt helvete men nu är elhärvan avlägsnad från mopeden. Har bara en bild att bju på pga fick slut på ström i mobilen så kunde inte ta några fler men det kommer en till och förhoppningsvis större uppdate imorgon! :)
Bild
Umeå är större men Lycksele är vildare!
BäNNe
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 1 april 2016, 20:18
Ort: Lycksele

Ny uppdate! 2016-06-07

Inlägg av BäNNe »

Har haft otroligt mycket problem har haft moppen hos tingsdal racing för lyckades inte få den till att få gnista så först köpte jag en mvt tändning vilket inte ville funka sen så efter de hade gått ett bra tag så köpte jag en polini tändning som tingsdal racing monterade åt mig å ställde in så nu går moppen men den orkar inte varva ur helt så har beställt ny malossi variator och koppling samt ett stage6 rör! Har en massvis med bilder som ska ut lite senare har inte haft tillgång till dator så ha inte kunna uppdatea nått på ett bra tag! Men ni kan va lugn mycket mer kommer!:)
Umeå är större men Lycksele är vildare!
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

setuplista och planer är alltid intressant att läsa
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
BäNNe
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 1 april 2016, 20:18
Ort: Lycksele

Setup å lite planer om moppen 2016-06-10

Inlägg av BäNNe »

cylinder=Malossi Mhr 77cc Big bore
Förgasare=Stage 6 24mm pwk
Variator=Malossi Mhr variatorkit
Koppling=Malossi Delta Mhr
Rör=Stage 6 Pro Replica
Vev=Malossi Mhr
Tändning=Polini Racetändning
Membran=Malossi Mhr Racing
Sitter snabbgas höjningssats stage 6 subframe osv osv på den men skrev upp det viktigaste! Framtidsplaner är att först och främst få den å gå bra sen så ska de bli något värre rör samt värre förgasare. Kanske kan komma till å byta till nån värre cylinder å i framtiden men tycker att kraften kommer räcka mer än nog för mig just nu! En uppdate kommer imorgon när ja fått hem mitt paket från twostroke! :)
Umeå är större men Lycksele är vildare!
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

om du ska få den att gå bra så ska du nog kasta röret till o börja med.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Skriv svar