Puch Montana, byta packboxar

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Puch Montana, byta packboxar

Inlägg av Magister543 »

Go'kväll folk!

Var ett tag sedan jag var aktiv här på TSR men som så många gånger innan händer det man slösurfar på Blocket och kommer över fynd, så även i mitt fall...
Denna gång blev det en komplett Puch Montana (i delar) från -79 som ska finna sin forna glans över sommaren 2016!

Det första jag tar mig an är den läckande gaffeln. Har köpt en packbox till respektive sida för att få dem hålla tätt, men trots timlång sökning och försök från olika vinklar har jag likväl inte fått isär den.
Har kommit så pass långt enligt bilden nedan, där jag försökt skruva på muttern "inuti" gaffeln vid den röda pilen - dock utan resultat... Ska man hålla emot någonstans eller vad är det frågan om?

Uppskattar all hjälp till 100%!:)

Bild
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Har inte öppnat nån sån gaffel, men jag kan tänka mig att du behöver ha maskin för att dra loss skruven med, samtidigt som du "drar ut" gaffeln för att få delen skruven sitter i inne i gaffeln att vara stilla.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

G-son skrev:Har inte öppnat nån sån gaffel, men jag kan tänka mig att du behöver ha maskin för att dra loss skruven med, samtidigt som du "drar ut" gaffeln för att få delen skruven sitter i inne i gaffeln att vara stilla.
Tack för tipset, får försöka mig på det!


Otroligt egentligen att det ska vara så svårt knäcka koden på denna kontra de modernare gafflarna. Tycker i övrigt de äldre brukar vara mer lättmeckade...

Hittade denna sida som jag försökte följa: http://www.puchverkstan.se/?m=5&s=3 Vet att dessa skisser är för Dakota men bör väl likväl vara samma princip?
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Skriv svar