Moppen startar inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Moppen startar inte

Inlägg av Sezzry »

Tja, grabbar. De e så att min moppe inte får tillräckligt med bensin eller inget alls ner till cylindern, när jag suger i vakuumslangen rinner det ur bensinslangen som de ska göra när det blir vakuum. Men när jag sätter in allt o försöker starta så kommer det ingen bensin alls. Kan det vara så att det inte är riktigt tät nånstans eller skit i nippeln? Vad tror ni är problemet? Den brummar igång med startgas och ibland kommer de lite bensin ner till förgasaren så brummar den.
wolfgangkillthemall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 8 februari 2016, 11:04

Inlägg av wolfgangkillthemall »

Om bensinen kommer till förgasaren men inte vidare, kolla membranet.

Ta av luftburk, håll för anslutningen och kicka och se om du får bensin på handen.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Inlägg av Sezzry »

wolfgangkillthemall skrev:Om bensinen kommer till förgasaren men inte vidare, kolla membranet.

Ta av luftburk, håll för anslutningen och kicka och se om du får bensin på handen.
Det kommer ingen bensin till förgasaren alls min hand blir inte blöt när jag håller för luftanslutningen o kickar.
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 396
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Sezzry skrev:
wolfgangkillthemall skrev:Om bensinen kommer till förgasaren men inte vidare, kolla membranet.

Ta av luftburk, håll för anslutningen och kicka och se om du får bensin på handen.
Det kommer ingen bensin till förgasaren alls min hand blir inte blöt när jag håller för luftanslutningen o kickar.
Kolla slangarna och bränslefiltret så att det inte är tätt.
Cpi sm 06- SÅLD
Skriv svar