Byta avgasrör help

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Alex87
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 maj 2016, 14:03

Byta avgasrör help

Inlägg av Alex87 »

Tja köpte en moppe fick med ett trimavgas rör jag satte på den på moppen och den kan knappt åka ingen ork och ingen fart har provat ändra flädet i luft och bensin. ringde värkstad för att fråga va de kan vara å va de kan kosta att fixa han sa 3-5 tusen?? helt sjukt så då undrar jag e de något ja gör fel? måste ja byta ut något annat på moppen för att få de att funka?
ps moppen är pegeot och röret är Yasuni racing
Beyzidy
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 maj 2016, 16:25
Ort: Viksjö

Re: Byta avgasrör help

Inlägg av Beyzidy »

Alex87 skrev:Tja köpte en moppe fick med ett trimavgas rör jag satte på den på moppen och den kan knappt åka ingen ork och ingen fart har provat ändra flädet i luft och bensin. ringde värkstad för att fråga va de kan vara å va de kan kosta att fixa han sa 3-5 tusen?? helt sjukt så då undrar jag e de något ja gör fel? måste ja byta ut något annat på moppen för att få de att funka?
ps moppen är pegeot och röret är Yasuni racing
Kolla så att det inte sitter någon plugg i mynningen på röret i fästet där man skruvar fast den i cylindern och sen måste man gå upp ungefär 8-12 storlekar i huvudmunstycke i förgasaren för den får för lite soppa annars
"In china Too Young is just a name"
----------------------------------------
Resursgruppen Folkrace team
Alex87
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 maj 2016, 14:03

Inlägg av Alex87 »

så behöver inte köpa några delar som ny cylinder eller så? har provat skruva lite på dom olika skruvarna men de hjälper inte
Alex87
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 maj 2016, 14:03

Inlägg av Alex87 »

behöver man kanske nått som heter reddventiler?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Du lär ju se till så att det inte sitter en strypning vid mynningen eller delningen av röret eftersom att strypta "trimrör" går sämre än ett strypt originalrör. Sedan SKA du ha i ett större huvudmunstycke så rör inte luftskruven eller tomgångsskruven. Lättaste sättet att ställa in förgasaren är genom att du börjar med ett stooort munstycke som är cirka 15 storlekar större. Sedan så arbetar du dig nedåt med 2 storlekar i taget tills den slutar att blöddra, då bör den vara hyfsat inställd. :P
Reedsen behöver du inte röra :P
Alex87
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 maj 2016, 14:03

Inlägg av Alex87 »

de är inga strypningar i avgasröret den är begagnad och han tog bort allt sånt.. och reddsen tror ja han tog bort å la till orginal om redds inte är standarden på trk pegeuot. och skruvarna har ja redan lekt med så dom måste ja ställe om är de inte bara vrida et halvt varv tills de börjar låta å gå bra igen om ja sätter tbx orginal avgasröret. tror de dära med munstycket som måste bytas till större har läst runt lite men vågar inte mecka själv med skiten, bor nån i järfälla och kan mycke om moppar å kan fixa de till mig så kan vi komma överens om pris =)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Fråga din far, han lär ju kunna hjälpa dig...
Skriv svar