vurpor

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

har du vurpat?

ja
654
55%
nej
267
22%
nej
267
22%
 
Antal röster: 1188

Användarens profilbild
Alexzpro
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 februari 2014, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av Alexzpro »

För något år sedan tyckte jag att det var en bra idé att ta ut moppen och åka till gamla skolan, problemet var dock bara att det var typ vinter ^^ Iallafall så tar jag moppen och det går skitbra nästan hela vägen! Men när jag väl kommer till en liten kurva i (D)Rågsved centrum (Förort i Stockholm) så tappar bakhjulet fäste helt och moppen lägger sig på sidan och jag glider med! Jag och moppen gled en bra bit måste jag säga haha.
Det värsta var dock att detta var på morgonen så väderskydden aka buss-kurerna var helt fulla på båda sidor med människor så det var sjukt pinsamt, kom dock några personer som hjälpte till :D

Slutade med en trasig blinkerslampa samt inget kopplingshandtag så fick rulla till skolan på en växel :D
Honda MT50 -91.
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!

vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.

om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!

SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Jag tror jag har en som slår det mesta. Det hela hände i vintras. Mina vinterdäck är heöt överbra. Förutom vid bromsning får jag lära mig. Kommer till en korsning, kör i den varenda dag och tänker inte på att det kan vara halare än andra dagar. Vägen fram till korsningen har känsta mycket bättre än de seaste dagarna så jag tror det är mindre halt. Börjar inbromsningen, men ser nåt som blinkar i ögonvrån och tittar upp. Ser en polisbil som jagar en bilist, och bilisten svänger in på samma väg jag kör på. Precis då inser jag att jag har en inbromsning på gång och panikar och låser båda bromsarna då jag ser att jag har runt 5 meter kvar till närmsta bil. Hjulen låser sig, jag håller mig upprät med moppen i runt 3 meter, men sen vurpar det. Ligger och funderar i samma stund som polisbilen stannar och ena polisen stiger ur ochpå samma gång passar bilisten på att smita iväg. Polisen och mamman till en kille i min skola kommer fram ochfrågar hur det gick och jag stammar fram nåt med att det gjorde lite ont i foten.

Bra där, jag lyckades hjälpa en bilist att smita tänker jag. Vågar inte heller starta förän polisen avlägsnat sig, moppen gjorde runt 90 i dåläget xD

Enda skadan var en sjuk fot som var helt GALET svälld.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!

vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.

om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!

SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
usch vad hemskt!

pappa har lärt mig något bra som man kan tänka på när man kör på 2 hjul. "tänk dig att alla bilister är idioter och inte kan köra bil. ta det försiktigt och undvik onödiga risker och tighta situationer"
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

GurkMarmelad skrev:
LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!

vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.

om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!

SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
usch vad hemskt!

pappa har lärt mig något bra som man kan tänka på när man kör på 2 hjul. "tänk dig att alla bilister är idioter och inte kan köra bil. ta det försiktigt och undvik onödiga risker och tighta situationer"
Det r det bästa tipset ever. Råka på nån idiot häromveckan som hade minst 80 på 40väg för att kunna hinna köra såpass fort. Svängde ut från tankstatipnen och plötsligt tutat nån och visar fingret. Visar finget tillbaka och lägger mig mitt påvägen och kör 30 bara för att rövhålas tillbaka. Då körhan om och nitbromsar så jag nästan krockar i honom. Lovar jag hade dratt på rakt i bakänden om jag haft GoPron på så man kunnat bevisa senare att han nitat, hade dock en vän på menmen.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

TheFlyingFin skrev:
GurkMarmelad skrev:
LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!

vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.

om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!

SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
usch vad hemskt!

pappa har lärt mig något bra som man kan tänka på när man kör på 2 hjul. "tänk dig att alla bilister är idioter och inte kan köra bil. ta det försiktigt och undvik onödiga risker och tighta situationer"
Det r det bästa tipset ever. Råka på nån idiot häromveckan som hade minst 80 på 40väg för att kunna hinna köra såpass fort. Svängde ut från tankstatipnen och plötsligt tutat nån och visar fingret. Visar finget tillbaka och lägger mig mitt påvägen och kör 30 bara för att rövhålas tillbaka. Då körhan om och nitbromsar så jag nästan krockar i honom. Lovar jag hade dratt på rakt i bakänden om jag haft GoPron på så man kunnat bevisa senare att han nitat, hade dock en vän på menmen.
jag förstår inte riktigt varför det finns ett sådant stort hat mot förare på 2 hjul. vi har lika mycket rätt i trafiken som de på 4 eller 16 hjul.

själv så har jag inte råkat ut för några vurpor eller råkat på dumma bilförare.
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Jag går också efter detdär att alla bilförare är idioter
Hade jag inte varit så misstänksam som jag är hade jag säkert varit allvarligt skadad eller död :wink:
Blev nästan påkörd av en kärring i en saab som sket i väjningsplikten i en rondell... :?
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Angående hatet mot oss moppe pojkar kan jag säga att jag fått känna på det med. Puttrar i 30 på väg hem från skolan i ett villaområde. Då stiger en man ut i typ 50-55 års ålder ut och stannar mig. Han säger då att jag kör alldeles för fort(vilket jag inte gjorde). Han sa sedan att han inte skulle tveka att slå till mig med en skyffel i skallen om jag körde på hans handikappade dotter. Han sa sedan att det inte var för hans skull utan för mina föräldrars:/ Riktigt konstig händelse=) Men men..
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
Derbi_
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 13 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Derbi_ »

Betamekk skrev:Angående hatet mot oss moppe pojkar kan jag säga att jag fått känna på det med. Puttrar i 30 på väg hem från skolan i ett villaområde. Då stiger en man ut i typ 50-55 års ålder ut och stannar mig. Han säger då att jag kör alldeles för fort(vilket jag inte gjorde). Han sa sedan att han inte skulle tveka att slå till mig med en skyffel i skallen om jag körde på hans handikappade dotter. Han sa sedan att det inte var för hans skull utan för mina föräldrars:/ Riktigt konstig händelse=) Men men..
Han hade väl inte så mycket att göra haha :)
BonkeyO.o
Avstängd
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 april 2014, 13:04

Inlägg av BonkeyO.o »

Betamekk skrev:Angående hatet mot oss moppe pojkar kan jag säga att jag fått känna på det med. Puttrar i 30 på väg hem från skolan i ett villaområde. Då stiger en man ut i typ 50-55 års ålder ut och stannar mig. Han säger då att jag kör alldeles för fort(vilket jag inte gjorde). Han sa sedan att han inte skulle tveka att slå till mig med en skyffel i skallen om jag körde på hans handikappade dotter. Han sa sedan att det inte var för hans skull utan för mina föräldrars:/ Riktigt konstig händelse=) Men men..

Jag blev nerprejad av engång av en bilist :D Repade dock hela hans sida på bilen med styret HAHAHHAHA
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29

Inlägg av gileraN »

Körde på bakhjulet och släppte ena handen som jag använder till bakbromsen, behöver jag säga mer? :roll: :oops: :lol:
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

åkte på bakhjulet i 70 kmh och bakbromsen gick sönder och vips 2 brutna revben och en massa skrapsår och moppefan klara sig med några repor :p
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

Jag och kompisen var uttråkade och då kom vi på den briljanta "sämsta" iden på jorden, vi kör upp för hammarbybacken! Så vi drog dit (ca 2 mil ifrån där vi bor). Kör upp för backen och chillar, kollar på utsikten över hela stockholm. Sen när vi skulle köra ner så gick det inte lika bra.. Först så körde min kompis, men jag tyckte att han körde så trögt (han körde ca 10-15 kmh) så jag körde om i ca 20 kmh och såklart så var det lera där som jag inte såg först jag insåg att jag inte hade något grepp på framhjulet och jag ramlar och får hela moppen över mig. Min kompis stannar upp och frågar hur det gick? Jag bara äschh det är bra, sen så kände jag att det inte gick att böja benet så drog jag loss byxan (ungefär ovanför knät) och ser att skinnet har gått upp ca 5 cm brett hehe..
Det hela slutade med 4 styng, ben i foten som gick av och en rejält skitig moppe :roll:

Så vad lärde jag mig utav detta, jo kör förfan inte uppför hammarbybacken i november med SM däck :)
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
tele444
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 9 januari 2014, 06:29
Ort: Jönköping

Inlägg av tele444 »

Trillat för många gånger.... Var ute en fin dag i somras och skulle stegra som vi gjorde nästan varje dag. Ligger rätt bra och kör på ettansväxel sakta o gött alltid. kompisarna vill jag växlar till tvåan, aldrig gjort det innan så jävla växlade jag vid 12 o'clock och mcen slår över med världens kraft och där ligger man med en mc på ena foten och en förstörd bögläpp. Haltade i en vecka efteråt. Andra gången så stod ja me ena foten på passagerarpeget och drar upp den. förväntade inte mig den skulle flyga upp så, så det blev att den åkte upp medan jag flög av och landar på fötterna, mcen slår i regplåten o flyger framåt. Har aldrig flugit upp så snabbt innan så där stod man o kliade i huvudet.
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Har faktiskt inte vurpat än. Närmst att vurpa var jag väl när jag körde en vinter med crossdäck på is (va is överallt) men jag hade väl turen på min sida..
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Har inte dragit någon riktig vurpa, endast 2 gånger på blött gräs :D

Men jag tar en liten närapåattvurpa-historia iallafall!

Var ute och körde en vanlig mysig fredag/lördagkväll inne i stan, lekte runt på bakhjulet och hade bara allmänt skoj. Kör vanligt, är vid hamnen där det är massa som går mellan olika ställen, till & från krogar osv så tar det väldigt lugnt. Får en 740 bakom mig, uppenbarligen så var ju föraren under 20 iallafall. 2-3 hundra meter bort så ska jag svänga vänster och den där jäveln i 740in kör väldigt nära mig, men jag kör ju inte alls fort så hoppades på att han inte skulle köra in i mig när jag skulle svänga bara. precis innan jag svänger vänster så ser jag att bilfan inte bromsat så höll fast mig hård som satan och hoppades bara på att han inte krockade in i tolvan, han var inte ens en halvmeter från tolvan :evil:
Historien slutar inte där, vägen jag svängde in på är en väg där det inte kör mycket bilar alls + den är rak så hade ju tänkt att köra bakhjul där. Efter att ha kört i ett par minuter så ser jag att jäveln kommer från andra hållet, jag har vänt om så nu kör han ju emot mig och jag drar upp på trottoaren och jäveln börjar jaga mig typ. Har inte så mycket minne om hur jag körde när han ''jagade'' mig men jag var iallafall på samma väg hela tiden.
Börjar köra lite bakhjul igen och då kommer jäveln framför mig, på min sida av vägen kör han. Jag kör nu på bakhjulet, så långt till höger som möjligt och är ungefär en halvmeter från hans backspegel medans han gasar på.

Blev en ganska lång text av allt beskrivande men fyfan vad rädd jag blev båda gångerna han höll på att krocka med mig :lol:
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Hampu skrev:Har inte dragit någon riktig vurpa, endast 2 gånger på blött gräs :D

Men jag tar en liten närapåattvurpa-historia iallafall!

Var ute och körde en vanlig mysig fredag/lördagkväll inne i stan, lekte runt på bakhjulet och hade bara allmänt skoj. Kör vanligt, är vid hamnen där det är massa som går mellan olika ställen, till & från krogar osv så tar det väldigt lugnt. Får en 740 bakom mig, uppenbarligen så var ju föraren under 20 iallafall. 2-3 hundra meter bort så ska jag svänga vänster och den där jäveln i 740in kör väldigt nära mig, men jag kör ju inte alls fort så hoppades på att han inte skulle köra in i mig när jag skulle svänga bara. precis innan jag svänger vänster så ser jag att bilfan inte bromsat så höll fast mig hård som satan och hoppades bara på att han inte krockade in i tolvan, han var inte ens en halvmeter från tolvan :evil:
Historien slutar inte där, vägen jag svängde in på är en väg där det inte kör mycket bilar alls + den är rak så hade ju tänkt att köra bakhjul där. Efter att ha kört i ett par minuter så ser jag att jäveln kommer från andra hållet, jag har vänt om så nu kör han ju emot mig och jag drar upp på trottoaren och jäveln börjar jaga mig typ. Har inte så mycket minne om hur jag körde när han ''jagade'' mig men jag var iallafall på samma väg hela tiden.
Börjar köra lite bakhjul igen och då kommer jäveln framför mig, på min sida av vägen kör han. Jag kör nu på bakhjulet, så långt till höger som möjligt och är ungefär en halvmeter från hans backspegel medans han gasar på.

Blev en ganska lång text av allt beskrivande men fyfan vad rädd jag blev båda gångerna han höll på att krocka med mig :lol:
Kan jag tänka mig! Jävla idiot..

OT: Leker inte aina arga leken längre eller va e de frågan om?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

TheAndersson skrev: OT: Leker inte aina arga leken längre eller va e de frågan om?
Vad är det med den bilden?
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Hampu skrev:
TheAndersson skrev: OT: Leker inte aina arga leken längre eller va e de frågan om?
Vad är det med den bilden?
Tror han syftar på att du bytt bild
jonte101001
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 12 april 2016, 20:07

Inlägg av jonte101001 »

Har inge moppekort och ägt moppen runt 1 månad.

Första vurpan gjorde jag på den lerig skogsstig med sm däck, jag och moppen klarade oss utan skador (:

Andra gången var för nån vecka sedan, på manöver körningen... Stog typ stilla och vred styret och drog typ full gas så skiten föll, en backspegel sprack och bakborms handtaget gick av. Tur man lånar mopeder där xD

(Lite Offtopic)

Har även tappat/ vält mopeden 2 ggr, första gången vred jag styret så stödet gick upp och jag inte orkade hålla emot. (Stod bredvid moppen) Var när jag tvättade moppen utomhus, tror ingen såg (:

Andra gången kickade jag när jag stod bredvid moppen, glömde att jag hade i växel så moppen hoppade framåt och stödet gick upp... Blev en repig backspegel och några dl bensin som rann ut på ngt sätt... Cykeln stod bredvis så den togg emot (:

//Jonte
HoridMatec
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 15 juni 2013, 19:40

Inlägg av HoridMatec »

Jag vurpade en gång med min mt5, (min första moped) det var snö ute och la i etan och skulle köra, den började snurra runder och jag ramlade :p.

andra gången var när jag skulle "styla" med min dt50r, la i frambromsen på högvarv och skulle sprätta på en grusväg, fick styret snett och jag tippade moppen, annars har jag aldrig rammlat.

bara dom här 2 gångerna för man varit korkad XD
WID
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 7 juli 2015, 19:48
Ort: ronneby

Re: vurpor

Inlägg av WID »

Kom i dryga 60km/h på en grusväg runt en mindre sväng. Min kompis låg lite före och efter svängen såg jag inte honom bakom buskaget. När jag kommer runt hörnet ser jag att han bromsar så jag hade två allternativ: köra rätt in i min kompis och skada båda våra moppar eller svänga undan och bromsa samtidigt. Jag valde alternativ nr 2 och flög käpprätt åt helvete.
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

lyckades vurpa stillastående,, skulle stanna å snacka med några snubbar, och tänker inte på diket vid vägkanten, , stannar å sätter ner ena foten,, inge mark där inte, glider ner i diket :lol: man kände sig lagom cool efter detta som fjortis :P
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Toothless Rider
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 april 2016, 17:38
Kontakt:

Inlägg av Toothless Rider »

Har inte läst allas Historier men tror min är rätt grov. :twisted:
Så jag å polaren kör på lite vägar å leder. Jag kör helt otrimmat och han kör runt 65, så han ligger en bra bit framför mig och vinkar åt mig, det enda jag antar då är att jag ska köra om. Men så när jag närmar mig så svänger han ut fort som fan, utan blinkers eller någon förvarning. (har haft min moped i 4 dagar så känner inte till bromsarna.) Och så kör jag in i baken på honom i typ 40kmh. Hans moppe fick en spricka i en kåparn men min moppe blev totalt förstörd, skulle kosta 44 000kr att laga den =( RIP Aprilia SX50 2010 200Mil (anledningen till att de skulle kosta 44k var då mekanikern ville ha betalt, för er som inte tänker ett steg längre.
En stark motor behöver inte vara en motor som ryter BRAAAAP!
Utan det kan också vara en fyrtaktig motor som ''ryter'' Flof…. Flof…. Flof….

Aprilia SX 50 -10 (Såld)
Wr125X -15 Vit
Yamaha TZR 125 Blå -91
Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Inlägg av Sezzry »

Var på väg hem med några polare körde i ca 50 sen sprang en katt ut från ingenstans och jag såg då katten i sista sekund så jag drog en hastig sväng höger då katten kom från vänster för att väja för katten, men det slutade bra för katten men inte för mig eller moppen, ambulans fick komma då jag skadade mitt högra knä ganska rejält kunde inte gå normalt på 3 veckor.
Skriv svar