Vad brukar strula med aerox vid trimning?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hangphu
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 november 2015, 00:59
Ort: Stockholm

Vad brukar strula med aerox vid trimning?

Inlägg av hangphu »

Tjena boys! Tänkte kolla med er scooter grabbar som kan lite om aeroxar, vad brukar gå sönder vid hård trimning av dom?

Har just nu en hyper Derbi Senda men jag har blivigt jävligt sugen på en hyper aerox istället :) Men allt jag hör från folk jag disskuterat ämnet med är att aerox är skit att trimma och att det bara blir problem? Är detta sant?
Om man köper en rejält byggd med schyssta delar borde det väl inte vara några problem?

Är som sagt ny på scooter men har moppe erfarenhet så om det är små till mellan stora saker som strular kanske jag kan stå ut med det :)

Skriv här nere, alla inlägg uppskattas <33
Kör en risig skrot hög som går fort ibland :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Yamaha Aerox är ju ändå en av de mest populära mopederna då de är svinenkla att mecka med och håller för hård trimning, se på Rexxys exempelvis ;)
Så att de inte skulle hålla är ju skitsnack, köp en sådan om du känner för det. Men när du trimmar (om du verkligen trimmar dvs ;)) så kommer du nog säkert att dyka på en hel del problem, men det har inte med att göra att det är en Aerox!
hangphu
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 november 2015, 00:59
Ort: Stockholm

Inlägg av hangphu »

En Derbi motor känns ju liksom tåligare på något sätt? Ingen annan som har erfarenhet av hyper?
Kör en risig skrot hög som går fort ibland :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Frågan är väl snarare om du har någon erfarenhet av hyper. Går knappt att jämföra en scooter med en crossmoped när det kommer till att bygga hypertrimmade mopeder.
Finns väl ett fåtal derbis som kan dra aerox men 9/10 gånger så sticker aeroxen ifrån direkt. Om vi nu snackar om ett dragrace (vilket är anledningen till att man ens bygger hyper...)
Jaa feem
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 6 maj 2016, 09:36

HJÄLP SNABBT

Inlägg av Jaa feem »

jag har en keeway f-act classic. och jag bytte till ett ostrypt rör och bytte upp mig i munstycke men min kick har precis pajat så jag har bara el start nu. sen när jag skulle starta efter jag bytt rör och munstycke så startade den inte på el starten.

min fråga är kommer den starta med kcik?

är den seg startad efter bytte på munstycke?

och är det skillnad på hur elstart fungerar och hur kick fungerar?
Användarens profilbild
sander00se
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 4 oktober 2014, 16:24

Inlägg av sander00se »

På min strulade tändningen, drog en extra motorjord och gått klockrent sen dess! :D

Tror den jordar original med startmotorn men har subframe och förgasare bakåt så den försvann, satte ny jord på blockets främre vänstra sida, tror det varit fäste för luftburken. :P

Edit: Blanda ALLTID olja i tanken speciellt om du trimmar, oljepumpen är inte att lita på har man märkt.. :lol: 50kubbe blev komplös 3mil hemifrån.. :P
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Re: HJÄLP SNABBT

Inlägg av Raggarn1337 »

Jaa feem skrev:jag har en keeway f-act classic. och jag bytte till ett ostrypt rör och bytte upp mig i munstycke men min kick har precis pajat så jag har bara el start nu. sen när jag skulle starta efter jag bytt rör och munstycke så startade den inte på el starten.

min fråga är kommer den starta med kcik?

är den seg startad efter bytte på munstycke?

och är det skillnad på hur elstart fungerar och hur kick fungerar?
Hur har kicken pajat? Sitter den fast eller hur menar du? :P
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

Har nån nått och berätta om aeroxar med mk2? Asså ad brukar pajja med dem, för mig står det mellan mk2 sport och polini 70cc sport...jag kan ju säga att jag är fruktansvärt sugen på mk2:an men jag vet inte om jag fixar vevbytet :/
Skriv svar