Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
SebastianB
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 29 september 2013, 10:53

Inlägg av SebastianB »

Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

Vad säger ni om Honda Varadero 125? Är den nåt att ha?
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
VAd menar du med enduro motor och mycket underhåll?
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Jakzu skrev:
SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
har ingen lust att hålla på och byta en massa saker, så en dt125 skulle vara att föredra för mig alltså?

Edit:vad säger ni om en yamaha xt? Är den lätt och smidig inför uppkörning och Och allt det där?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Jakzu skrev:
SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
Ktm exc 125'a har den riktiga crossmotorn och då får man sköta service därefter. Duke har en slö 4-taktare.
hephox skrev:
Jakzu skrev:
SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
har ingen lust att hålla på och byta en massa saker, så en dt125 skulle vara att föredra för mig alltså?

Edit:vad säger ni om en yamaha xt? Är den lätt och smidig inför uppkörning och Och allt det där?
Yamaha xt är ett bra förstaval eftersom dem är billiga både i drift och inköp. Försäkringar osv har jag inte koll på men det kan du söka upp.
Ja den är ett bra val till uppkörning eftersom det är en 4-taktare och är därmed enkel att köra. Har hört om folk som ska göra 90kmh inbromsningen med yamaha xt 125'a men dem kom aldrig ens upp i de 90kmh på den sträcka som krävdes inför inbromsningen.

Personligen skulle jag inte ha köpt en xt därmed att dem är såpass slöa. Jag hade försökt satsat på en dt125'a då dem är riktigt stabila i drift men har ändå en hel del kraft! :)[/u]
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

GurkMarmelad skrev:
Jakzu skrev:
SebastianB skrev:Ja, det är ju en enduro motor på! Så den kräver underhåll :) Men den du kikat på, är det en EXC som är lv-reggad? Skulle du kunna länka?
Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
Ktm exc 125'a har den riktiga crossmotorn och då får man sköta service därefter. Duke har en slö 4-taktare.
hephox skrev:
Jakzu skrev:Är väl i princip riktigt "crossmotor" på alla ktm 125or förutom duke?
Du kommer behöva byta kolv olja etc oftare än tex en dt125.
har ingen lust att hålla på och byta en massa saker, så en dt125 skulle vara att föredra för mig alltså?

Edit:vad säger ni om en yamaha xt? Är den lätt och smidig inför uppkörning och Och allt det där?
Yamaha xt är ett bra förstaval eftersom dem är billiga både i drift och inköp. Försäkringar osv har jag inte koll på men det kan du söka upp.
Ja den är ett bra val till uppkörning eftersom det är en 4-taktare och är därmed enkel att köra. Har hört om folk som ska göra 90kmh inbromsningen med yamaha xt 125'a men dem kom aldrig ens upp i de 90kmh på den sträcka som krävdes inför inbromsningen.

Personligen skulle jag inte ha köpt en xt därmed att dem är såpass slöa. Jag hade försökt satsat på en dt125'a då dem är riktigt stabila i drift men har ändå en hel del kraft! :)[/u]
Jaha okej det lät ju itne så bra.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

hephox skrev: Jaha okej det lät ju itne så bra.
Det beror helt på vad du kommer använda 125'an till och hur sugen du är på att meka.

En xt är ett bra fordon som kommer transportera dig dit du behöver men du kommer inte kunna ha lika kul med den som om du köpte en piggare 125'a så som ktm exc 125'a.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

GurkMarmelad skrev:
hephox skrev: Jaha okej det lät ju itne så bra.
Det beror helt på vad du kommer använda 125'an till och hur sugen du är på att meka.

En xt är ett bra fordon som kommer transportera dig dit du behöver men du kommer inte kunna ha lika kul med den som om du köpte en piggare 125'a så som ktm exc 125'a.
Jag är inte så sugen på att meka och hojen kommer användas till att åka till skolan, samt att bara glida runt på. Kommer förmodligen åka till olika vänner i olika städer också.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

hephox skrev:
GurkMarmelad skrev:
hephox skrev: Jaha okej det lät ju itne så bra.
Det beror helt på vad du kommer använda 125'an till och hur sugen du är på att meka.

En xt är ett bra fordon som kommer transportera dig dit du behöver men du kommer inte kunna ha lika kul med den som om du köpte en piggare 125'a så som ktm exc 125'a.
Jag är inte så sugen på att meka och hojen kommer användas till att åka till skolan, samt att bara glida runt på. Kommer förmodligen åka till olika vänner i olika städer också.
Låter helt klart som att 4-takt är något för dig!

I vilken prisklass tänker du dig?
Kom ihåg att riktiga skydd är ett måste när du kör 125'a, beror på vad för skydd du redan har men en mc-jacka med inbyggda skydd eller läderjacka är en bra start.
Handskar, hjälm och jacka är det viktigaste skulle jag säga.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

GurkMarmelad skrev:
hephox skrev:
GurkMarmelad skrev: Det beror helt på vad du kommer använda 125'an till och hur sugen du är på att meka.

En xt är ett bra fordon som kommer transportera dig dit du behöver men du kommer inte kunna ha lika kul med den som om du köpte en piggare 125'a så som ktm exc 125'a.
Jag är inte så sugen på att meka och hojen kommer användas till att åka till skolan, samt att bara glida runt på. Kommer förmodligen åka till olika vänner i olika städer också.
Låter helt klart som att 4-takt är något för dig!

I vilken prisklass tänker du dig?
Kom ihåg att riktiga skydd är ett måste när du kör 125'a, beror på vad för skydd du redan har men en mc-jacka med inbyggda skydd eller läderjacka är en bra start.
Handskar, hjälm och jacka är det viktigaste skulle jag säga.
Jo skydd kommer jag fixa. Har tänkt mig runt 15000 kan säkert gå lite över. Jag vill dock inte ha en 4 taktare om dom är väldigt slöa?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

hephox skrev:
GurkMarmelad skrev:
hephox skrev: Jag är inte så sugen på att meka och hojen kommer användas till att åka till skolan, samt att bara glida runt på. Kommer förmodligen åka till olika vänner i olika städer också.
Låter helt klart som att 4-takt är något för dig!

I vilken prisklass tänker du dig?
Kom ihåg att riktiga skydd är ett måste när du kör 125'a, beror på vad för skydd du redan har men en mc-jacka med inbyggda skydd eller läderjacka är en bra start.
Handskar, hjälm och jacka är det viktigaste skulle jag säga.
Jo skydd kommer jag fixa. Har tänkt mig runt 15000 kan säkert gå lite över. Jag vill dock inte ha en 4 taktare om dom är väldigt slöa?
En fin dt125'a får du lätt för ca 10-15k!
Läs noggrant genom alla 37 sidor i denna tråd så får du en bra uppfattning om vad folk tycker och tänker om olika hojar :)
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

DT125R! 2 bilder på min, dålig kvalité dock.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54F621C8

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 099550fb0a

Edit: Har du några mer frågor om allt som rör 125or så fråga på:)
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 april 2013, 19:51
Ort: Skellefteå

Inlägg av Vixhall »

Köpte denna oskruvade going för ynka 6500kr! :D

Bild
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Vixhall skrev:Köpte denna oskruvade going för ynka 6500kr! :D

Bild
Har du kortet med? Gå med i 125åkare på facebook!
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

fan har inte besämt mig än om jag ska ha sporthoj eller cross... :roll:
Om det ska vara cross så ska det helst inte vara någon enduro motor så då lär det väll bli en 4 taktare typ :P
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

hephox skrev:fan har inte besämt mig än om jag ska ha sporthoj eller cross... :roll:
Om det ska vara cross så ska det helst inte vara någon enduro motor så då lär det väll bli en 4 taktare typ :P
Du ska inte ha sporthoj, då kan du ju bara ta dig fram på vägar och inte där det faktiskt är roligt att köra! Ska du ha 4takt kan du lika gärna trimma moppen lite..

Dt125 ska det va! Bild ifrån igår:)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d47253196b
Användarens profilbild
nesse98
Varnad
Inlägg: 100
Blev medlem: 19 juli 2013, 21:44

Inlägg av nesse98 »

har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

nesse98 skrev:har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
Du går inte miste om något speciellt.
Består 90% av efterblivna fuckon med humor torrare än sanden, som inte kan köra, stava och tycker att filma sin körning i stadstrafik är superroligt och mest intressanta som finns, plus 30 inlägg 8m dagen som svärmar över av offtopic :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

p0d1 skrev:
nesse98 skrev:har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
Du går inte miste om något speciellt.
Består 90% av efterblivna fuckon med humor torrare än sanden, som inte kan köra, stava och tycker att filma sin körning i stadstrafik är superroligt och mest intressanta som finns, plus 30 inlägg 8m dagen som svärmar över av offtopic :)
Vi rockar ju fläsk
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Jakzu skrev:
hephox skrev:fan har inte besämt mig än om jag ska ha sporthoj eller cross... :roll:
Om det ska vara cross så ska det helst inte vara någon enduro motor så då lär det väll bli en 4 taktare typ :P
Du ska inte ha sporthoj, då kan du ju bara ta dig fram på vägar och inte där det faktiskt är roligt att köra! Ska du ha 4takt kan du lika gärna trimma moppen lite..

Dt125 ska det va! Bild ifrån igår:)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d47253196b
Asså enduromotorer kräver väll mera underhåll? och jag har varken tid eller pengar för det. sporthojar är väll även skönare att åka längre sträckor och pendla på eller?
Användarens profilbild
nesse98
Varnad
Inlägg: 100
Blev medlem: 19 juli 2013, 21:44

Inlägg av nesse98 »

haha okej^^
hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Inlägg av hampe101 »

Bild
Där har ni min! Suzuki TR125! :lol:
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

är suzuki dr 125 något att ha? jag har kollat på yamaha dt 125 tvåtaktare men dom är så jävla dyra
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

hephox skrev:är suzuki dr 125 något att ha? jag har kollat på yamaha dt 125 tvåtaktare men dom är så jävla dyra
Dt är ändå det billigaste som finns om man vill ha lite klass på den;) Min bror ska sälja sin dt till våren, du kan ju höra mer han ifall du inte behöver ha hoj nu:)
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Jakzu skrev:
hephox skrev:är suzuki dr 125 något att ha? jag har kollat på yamaha dt 125 tvåtaktare men dom är så jävla dyra
Dt är ändå det billigaste som finns om man vill ha lite klass på den;) Min bror ska sälja sin dt till våren, du kan ju höra mer han ifall du inte behöver ha hoj nu:)
skulle låts intressesnt, beroende på vart ni bor :D
Användarens profilbild
Moseby
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 1 augusti 2013, 15:37

Inlägg av Moseby »

p0d1 skrev:
nesse98 skrev:har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
Du går inte miste om något speciellt.
Består 90% av efterblivna fuckon med humor torrare än sanden, som inte kan köra, stava och tycker att filma sin körning i stadstrafik är superroligt och mest intressanta som finns, plus 30 inlägg 8m dagen som svärmar över av offtopic :)
Du är bara arg för ingen i gruppen gillade dig ^^
Bättre att hänga på TSR med grinande 12 åringar som bara vill köpa och köra sönder massa olika Aerox's för 30 lax. That's how pods roll

Klappmongo
Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna (Sommaren 2014)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53080
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Moseby skrev:
p0d1 skrev:
nesse98 skrev:har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
Du går inte miste om något speciellt.
Består 90% av efterblivna fuckon med humor torrare än sanden, som inte kan köra, stava och tycker att filma sin körning i stadstrafik är superroligt och mest intressanta som finns, plus 30 inlägg 8m dagen som svärmar över av offtopic :)
Du är bara arg för ingen i gruppen gillade dig ^^
Bättre att hänga på TSR med grinande 12 åringar som bara vill köpa och köra sönder massa olika Aerox's för 30 lax. That's how pods roll

Klappmongo

Du har fel, precis som 90% i 125-åkare har när de yttrar sig felaktigt, det är det ni har gemensamt.
Låter som att du beskriver gruppen snarare.

Puss min amatör :*
Senast redigerad av p0d1 den 15 november 2014, 20:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Heatz
Årets Projekt 2013
Inlägg: 141
Blev medlem: 21 december 2012, 01:07
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Heatz »

nesse98 skrev:har skickat förfågan till 125åkare på fb men blir aldrig medlem varför?
Hej nesse98, admin på 125 åkare här. Att du inte blivit medlem beror antagligen på att du inte blir accepterad. I vår bio står det att gruppen är till för 125 åkare och de som haft 125a.
Vi har lättat på tyglarna och även släppt in de som vill köpa och desperat letar efter en 125a då det uppkommer försäljningsannonser i gruppen.
För att hålla gruppen så ren som möjligt så accepterar vi inte mopedfolk då det finns en uppsjö av dessa, och vi alla har sett hur det har gått på TSR på fb... Det vi gör innan vi accepterar en person är att kolla igenom dennes profil, ser vi en 125 eller större hoj så accepterar vi men om inte så blir det oftast nek. Däremot något ganska nytt vi börjat med är att skicka ett meddelande till den sökande för att kolla varför den vill gå med i gruppen om vi inte ser något relaterat till 125or. En annan anledning kan även vara att man har många gemensamma vänner i gruppen och så vidare.
Jag vet inte varför du inte har kommit med i gruppen men har du en 125a så ska det inte vara några svårigheter, skicka mig ett pm på Facebook (Christina Winnergren) om du fortfarande är intresserad så ska vi se vad vi kan göra. :)
Bild
Användarens profilbild
Moseby
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 1 augusti 2013, 15:37

Inlägg av Moseby »

p0d1 skrev:
Moseby skrev:
p0d1 skrev: Du går inte miste om något speciellt.
Består 90% av efterblivna fuckon med humor torrare än sanden, som inte kan köra, stava och tycker att filma sin körning i stadstrafik är superroligt och mest intressanta som finns, plus 30 inlägg 8m dagen som svärmar över av offtopic :)
Du är bara arg för ingen i gruppen gillade dig ^^
Bättre att hänga på TSR med grinande 12 åringar som bara vill köpa och köra sönder massa olika Aerox's för 30 lax. That's how pods roll

Klappmongo

Du har fel, precis som de flesta i 125-åkare har när de yttrar sig, det är det ni har gemensamt.
Låter som att du beskriver gruppen snarare.

Puss min amatör :*
Mjo, min kommentar var så seriös så jag är helt förstörd av att jag haft fel angående din ilska mot gruppen, fan. Eftersom att du verkar ha noll koll om vad som händer i gruppen, och förmodligen yttrar dig om den av din aktivitet (förmodar att du var medlem i kanske 1 vecka, 2 max. Bryr mig inte riktigt hur lägne du var medlem så du behöver inte ens svara på den fråga och leka allan ballan, igen.

Nej, det vi har gemensamt är intresset av motorcyklar, gemenskapen att prata och en gemenskap där alla känner alla (det vill säga alla som är aktiva inom gruppen såklart). Det vi har gemensamt är att prata hojar, motorer och annat smått och gott. Visst vi kan komma off-topic ibland. Men nu ska vi fan inte börja snacka off-topic, i Twostrokeriders mopedforum, för snackar vi Facebook-grupper så tar fan TSR-gruppen fan priset i allt gällande off-topic och barnslighetsnivå.

Sen att du skriver puss med en pussgubbe i slutet och kallar mig för "din amatör" är bara en förtydligande bild på ditt beteende, skulle säga att du inte är mer än 15 år gammal, men det är du förmodligen, bara det att hjärnan din inte hunnit ikapp. Men jag kommer ihåg när jag var 12, och skrev saker som "Nej du lilla gumman" för att verka överlägsen, så snälla, knip käft bara så slipper vi onödiga kommentarer från mentalt 12 åriga små pojkar.

Tack och hej
Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna (Sommaren 2014)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53080
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Moseby skrev:
p0d1 skrev:
Moseby skrev: Du är bara arg för ingen i gruppen gillade dig ^^
Bättre att hänga på TSR med grinande 12 åringar som bara vill köpa och köra sönder massa olika Aerox's för 30 lax. That's how pods roll

Klappmongo

Du har fel, precis som de flesta i 125-åkare har när de yttrar sig, det är det ni har gemensamt.
Låter som att du beskriver gruppen snarare.

Puss min amatör :*
Mjo, min kommentar var så seriös så jag är helt förstörd av att jag haft fel angående din ilska mot gruppen, fan. Eftersom att du verkar ha noll koll om vad som händer i gruppen, och förmodligen yttrar dig om den av din aktivitet (förmodar att du var medlem i kanske 1 vecka, 2 max. Bryr mig inte riktigt hur lägne du var medlem så du behöver inte ens svara på den fråga och leka allan ballan, igen.

Nej, det vi har gemensamt är intresset av motorcyklar, gemenskapen att prata och en gemenskap där alla känner alla (det vill säga alla som är aktiva inom gruppen såklart). Det vi har gemensamt är att prata hojar, motorer och annat smått och gott. Visst vi kan komma off-topic ibland. Men nu ska vi fan inte börja snacka off-topic, i Twostrokeriders mopedforum, för snackar vi Facebook-grupper så tar fan TSR-gruppen fan priset i allt gällande off-topic och barnslighetsnivå.

Sen att du skriver puss med en pussgubbe i slutet och kallar mig för "din amatör" är bara en förtydligande bild på ditt beteende, skulle säga att du inte är mer än 15 år gammal, men det är du förmodligen, bara det att hjärnan din inte hunnit ikapp. Men jag kommer ihåg när jag var 12, och skrev saker som "Nej du lilla gumman" för att verka överlägsen, så snälla, knip käft bara så slipper vi onödiga kommentarer från mentalt 12 åriga små pojkar.

Tack och hej
Vart medlem i ett tidigt skede och gick ut i början av sommaren, så jag vet väl hur gruppen funkar och vilka som är där, en del riktigt bra typer som haf koll på saker och ting med en helt fungerande hjärna, dessvärre många andra inte.

OFFtopic var rätt vanligt i vilket fall innan jag gick ur, ursäktar om det är ändring nu.
TSR-gruppen var jag medlem också i som admin i ett bra tag så vet väl hur det var där, förmodligen ännu värre nu. :)

Genom sig själv känner man andra, puss :*
Användarens profilbild
Heatz
Årets Projekt 2013
Inlägg: 141
Blev medlem: 21 december 2012, 01:07
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Heatz »

p0d1 skrev: Vart medlem i ett tidigt skede och gick ut i början av sommaren, så jag vet väl hur gruppen funkar och vilka som är där, en del riktigt bra typer som haf koll på saker och ting med en helt fungerande hjärna, dessvärre många andra inte.

OFFtopic var rätt vanligt i vilket fall innan jag gick ur, ursäktar om det är ändring nu.
TSR-gruppen var jag medlem också i som admin i ett bra tag så vet väl hur det var där, förmodligen ännu värre nu. :)

Genom sig själv känner man andra, puss :*
Skulle faktiskt inte vela påstå att du vet hur det är så mycket längre efter att jag blivit admin någonstans innan sommaren och tagit över mestadels av medlems-förfrågningar och att hålla gruppen ren från opassande offtopic och "kränkande" kommentarer. Det är mycket folk kvar sen din tid men de har fått hårdare regler nu :)
TSR är ju ett skämt jämfört med oss nu...
Bild
Användarens profilbild
Moseby
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 1 augusti 2013, 15:37

Inlägg av Moseby »

p0d1 skrev:
Moseby skrev:
p0d1 skrev:
Du har fel, precis som de flesta i 125-åkare har när de yttrar sig, det är det ni har gemensamt.
Låter som att du beskriver gruppen snarare.

Puss min amatör :*
Mjo, min kommentar var så seriös så jag är helt förstörd av att jag haft fel angående din ilska mot gruppen, fan. Eftersom att du verkar ha noll koll om vad som händer i gruppen, och förmodligen yttrar dig om den av din aktivitet (förmodar att du var medlem i kanske 1 vecka, 2 max. Bryr mig inte riktigt hur lägne du var medlem så du behöver inte ens svara på den fråga och leka allan ballan, igen.

Nej, det vi har gemensamt är intresset av motorcyklar, gemenskapen att prata och en gemenskap där alla känner alla (det vill säga alla som är aktiva inom gruppen såklart). Det vi har gemensamt är att prata hojar, motorer och annat smått och gott. Visst vi kan komma off-topic ibland. Men nu ska vi fan inte börja snacka off-topic, i Twostrokeriders mopedforum, för snackar vi Facebook-grupper så tar fan TSR-gruppen fan priset i allt gällande off-topic och barnslighetsnivå.

Sen att du skriver puss med en pussgubbe i slutet och kallar mig för "din amatör" är bara en förtydligande bild på ditt beteende, skulle säga att du inte är mer än 15 år gammal, men det är du förmodligen, bara det att hjärnan din inte hunnit ikapp. Men jag kommer ihåg när jag var 12, och skrev saker som "Nej du lilla gumman" för att verka överlägsen, så snälla, knip käft bara så slipper vi onödiga kommentarer från mentalt 12 åriga små pojkar.

Tack och hej
Vart medlem i ett tidigt skede och gick ut i början av sommaren, så jag vet väl hur gruppen funkar och vilka som är där, en del riktigt bra typer som haf koll på saker och ting med en helt fungerande hjärna, dessvärre många andra inte.

OFFtopic var rätt vanligt i vilket fall innan jag gick ur, ursäktar om det är ändring nu.
TSR-gruppen var jag medlem också i som admin i ett bra tag så vet väl hur det var där, förmodligen ännu värre nu. :)

Genom sig själv känner man andra, puss :*
Visste dock inte att man var tvungen att kunna saker om hojar och vara skicklig för att vara med i gruppen. Den är till för 125-åkare i förstahand, sen handlar allt om att lära, och lära ut.

Offtopic inlägg kommer alltid att finnas, oavsett vad. Klart man ska få snacka med folket och ta en paus från hoj snacket lite då och då, men det finns gränser som vi håller.

Hejhej
Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna (Sommaren 2014)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53080
SM Rider
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 7 oktober 2015, 20:52

Inlägg av SM Rider »

Hur ofta tror ni att man behöver byta kolv och så på en ktm exc 125 om man kör den på gata
Jääääävlar vad fort det går
Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Inlägg av Luddelump »

Tjenare tjenare tänkt på att skaffa A1 till i sommar då jag fyller 16 i sommar och funderar lite på vad man ska ha för hoj. ska ha den både till att ta mig från A till B men lite buskörning och bara glida runt och kanske lite bakslang också.

Har inte världens största budget häller har inte hunnit räkna på vad jag kan lägga på själva hojen än men hoppas på runt 25k.

Så mina frågor är då om jag ska ha 2t/4t och cross/sport och sedan även om jag nu inte har råd att skaffa en KTM exc/duke etc eller ngt tills kortet

så har jag funderat på om man kan köpa en 125cc fiddy medans man sparar ihop sista slanten till en lite dyrare hoj eller väger dem för lite osv och svårt att regga in?
"there are no speed limits on the road to success"
Skriv svar